Dlaczego Instagram zmienił swoje sztandarowe logo?
Aplikacja zmienia barwy – z zewnątrz i wewnątrz. Nowy logotyp to zawsze posunięcie nieco ryzykowne. Pomoże w tym wypadku czy zaszkodzi?
.
Karolina Żelazińska/Polityka

.

Logo aplikacji dobrze się już utrwaliło i dało zapamiętać – do tej pory był to brązowy aparat z tęczowym akcentem. Dziś mieni się kolorami, za to menu nie jest już błękitne, lecz czarno-białe. Co dawniej kojarzyło się z estetyką retro i popularnymi niegdyś Polaroidami, dziś takich skojarzeń już nie podsuwa. Aktualizacja nie zmienia sposobu działania aplikacji – ale wyłącznie jej layout.

Zmiana, przynajmniej zdaniem ekspertów, jest radykalna. Kiedy na Facebooku wprowadzano reakcje w zamian za „Lubię to” (które nadal użytkownicy wciskają najchętniej), mówiło się, że to tak jakby zmienić logo Coca-coli – nie zmienia się bowiem tego, co użytkownicy (lub klienci) oswoili, (nomen omen) polubili, do czego nawykli.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną