Ludzie i style

Pomysł Watykanu: modlitwa z pomocą aplikacji

Click To Pray eRosary Click To Pray eRosary mat. pr.
Click To Pray eRosary to elektroniczna bransoletka połączona z aplikacją, która ma nauczać lub ułatwiać modlitwę z różańcem. Koszt: jedyne 110 dol.

Kościół katolicki niekoniecznie w pierwszej kolejności kojarzy się z nowoczesnością. Watykan ewidentnie chce to zmienić i stara się dotrzeć do miłośników gadżetów, fanów Apple czy użytkowników MiBand, mierzącej liczbę zrobionych danego dnia kroków, przeliczającej to na dystans w kilometrach, kalorie, a nawet sprawdzającej tętno. Ktoś w Stolicy Apostolskiej najwyraźniej pomyślał, że skoro młodzi tak lubią obserwować swój postęp w „wychodzeniu” limitu kroków na dany dzień, to interesować ich będzie również opaska… mierząca postęp modlitwy.

Watykan mobilizuje do modlitwy

Click To Pray eRosary to prawdziwe urządzenie, przygotowane przez firmę GadgeTek Inc. (GTI) na zlecenie Watykanu w ramach programu Pope’s Worldwide Prayer Network, mającego mobilizować katolików na całym świecie do modlitwy. Taki eRóżaniec składa się z bransoletki (paciorki i krzyż), aplikacji (darmowej) oraz stacji ładowania. Koszt to 110 dol. amerykańskich, za którą to cenę otrzymujemy przewodnik audio, trzy tryby modlitwy z różańcem, możliwość śledzenia postępów oraz historię wcześniejszych modlitw.

Urządzenie uruchamia się, rzecz jasna, czyniąc znak krzyża.

Czytaj także: Dlaczego Franciszek korzystał z pomocy psychoanalityczki?

Więcej na ten temat
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Dr Joanna Wardzała o pokoleniu 20-latków odrzucających konsumpcyjny styl życia rodziców

Rozmowa z dr Joanną Wardzałą, socjolożką i badaczką zachowań konsumpcyjnych, o tym, dlaczego dzisiaj młodzi ludzie nie chcą kupować i gromadzić dóbr.

Joanna Podgórska
12.11.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną