Jak powinniśmy ćwiczyć w smogu?

Chuch czy ruch?
Oddychamy najgorszym powietrzem w Europie, ale trzeba to jakoś pogodzić z wezwaniami lekarzy, by nie gnuśnieć w domu.
W opinii ekspertów efektywne mogą być jedynie maski ze specjalnymi filtrami (maska z jednym filtrem wystarczy do spacerów, z 2–3 filtrami – skuteczniejsza jest np. przy uprawianiu joggingu).
Jan Graczyński/EAST NEWS

W opinii ekspertów efektywne mogą być jedynie maski ze specjalnymi filtrami (maska z jednym filtrem wystarczy do spacerów, z 2–3 filtrami – skuteczniejsza jest np. przy uprawianiu joggingu).

Życie jest ponoć sztuką wyboru. Czy spędzać jak najwięcej czasu na dworze, skoro taka aktywność służy zdrowiu, czy lepiej posłuchać ostrzeżeń przed zimowym smogiem, pozamykać okna i zostać w domu? – W styczniu ubiegłego roku notowaliśmy ekstremalny wzrost zanieczyszczeń w powietrzu i jednocześnie wzrost liczby pacjentów na szpitalnych oddziałach ratunkowych z objawami niewydolności serca i układu oddechowego. Korelacja była wyraźna – ostrzega dr Piotr Dąbrowiecki, specjalista alergologii z Wojskowego Instytutu Medycznego w Warszawie oraz prezes Polskiej Federacji Chorych na Astmę, Alergię i POChP.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj