Rynek

Skrzydła władzy

Vipoloty - kupować czy nie?

Boeing Business Jet (BBJ), spółka produkująca samoloty dla vipów oferuje maszyny w cenie od 40 do 300 mln dolarów. Boeing Business Jet (BBJ), spółka produkująca samoloty dla vipów oferuje maszyny w cenie od 40 do 300 mln dolarów. Jim Wilson / materiały prasowe
Wraca sprawa zakupu rządowych samolotów. Jaki ma być polski Air Force One na miarę naszych aspiracji i możliwości?
Embraer 175. Po katastrofie smoleńskiej polskie vipy zrezygnowały z wojskowego transportu i przesiadły się do dwóch wynajętych od Eurolotu samolotów średniego zasięgu.Bartosz Krupa/EAST NEWS Embraer 175. Po katastrofie smoleńskiej polskie vipy zrezygnowały z wojskowego transportu i przesiadły się do dwóch wynajętych od Eurolotu samolotów średniego zasięgu.

Trudnego zadania wypracowania ponadpartyjnego porozumienia w sprawach podniebnego transportu vipów podjął się prezydent Bronisław Komorowski. Na razie wszystkie partie deklarują, że są za odbudową rządowej floty samolotów, ale prezydent jest czujny. Wie, że w każdej chwili politycy mogą zmienić zdanie, bo zdają sobie sprawę, iż wyborcy najchętniej widzieliby ich na siedzeniach służbowych samochodów średniej klasy. Jeśli samoloty, to prędzej rejsowe Lotu, a najlepiej Ryanaira, a nie wygodne fotele odrzutowych salonek.

Czytaj także

Kraj

Jak Jarosław Kaczyński zbudował sobie sektę?

Dlaczego tak wiele osób tak bardzo wierzy w talenty, umiejętności, wiedzę, siłę moralną i osobiste przymioty, słowem – w nadzwyczajność Jarosława Kaczyńskiego?

Ewa Wilk
05.04.2016