Nowe pomysły na przebudowę Mierzei Wiślanej

Port jak fort
Czy Jarosław Kaczyński zostanie Eugeniuszem Kwiatkowskim Elbląga?
Mierzeja Wiślana z lotu ptaka, widok na Krynicę Morską.
Kacper Kowalski/KFP

Mierzeja Wiślana z lotu ptaka, widok na Krynicę Morską.

Pod koniec maja rząd przyjął uchwałę o programie „Budowa drogi wodnej łączącej Zalew Wiślany z Zatoką Gdańską”. Zakłada ona przekopanie w ciągu sześciu lat Mierzei Wiślanej i stworzenie toru wodnego o głębokości 5 m, tak by do Elbląga mogły wpływać statki z pominięciem kontrolowanej przez Rosję Cieśniny Pilawskiej. Statki niewielkie, ale większe od tych, jakie Elbląg – dziś formalnie port rzeczny – kiedykolwiek przyjmował.

Koszt budowy kanału oszacowano na 880 mln zł.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną