Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Rynek

Jak nie utonąć w plastiku?

Zrównoważony rozwój i odpowiedzialny biznes

Coca-Cola ruszyła z kampanią edukacyjną – „11 kroków do Świata Bez Odpadów” zaplanowaną na 11 lat, do 2030 r. Coca-Cola ruszyła z kampanią edukacyjną – „11 kroków do Świata Bez Odpadów” zaplanowaną na 11 lat, do 2030 r. materiały prasowe
Dbanie o środowisko naturalne, propagowanie proekologicznych zachowań i wypracowywanie z lokalnymi władzami i organizacjami pozarządowymi wspólnych rozwiązań na rzecz walki z odpadami To dla odpowiedzialnych firm kluczowe zadania w ramach celów zrównoważonego rozwoju.
Rok 2030 to dla Coca-Coli cezura dotycząca zbiórki butelek i puszek. Do tego momentu firma chce zebrać i przetworzyć tyle puszek i butelek, ile trafia od niej do konsumentów.PantherMedia Rok 2030 to dla Coca-Coli cezura dotycząca zbiórki butelek i puszek. Do tego momentu firma chce zebrać i przetworzyć tyle puszek i butelek, ile trafia od niej do konsumentów.

Producent napojów Coca-Cola, zdając sobie sprawę, w jakim stopniu jego działalność biznesowa na świecie ma wpływ na problemy związane m.in. z nadmiernym zużyciem wody czy odpadami, jakimi są plastikowe butelki po napojach, postanowił włączyć się w pomoc w ich rozwiązywanie. – Szacuje się, że na świecie w ciągu jednej minuty kupowanych jest milion plastikowych butelek, które szybko stają się odpadem. Tymczasem można je ponownie wykorzystać: zbierając i poddając recyklingowi. Jesteśmy świadomi problemu zanieczyszczenia świata odpadami i nie jest on nam obojętny. Dlatego wciąż podejmujemy działania, które pozwolą nam realizować ambicję „Świata bez odpadów”. Wierzymy, że jedynie dzięki wspólnym działaniom możemy łatwiej i szybciej zrealizować ten cel – mówi Anna Solarek, dyrektor ds. komunikacji i kontaktów zewnętrznych w Coca-Cola Poland Services.

Pod koniec maja koncern ogłosił start globalnej kampanii społecznej #NEVERSETTLE, która w Polsce – pierwszym kraju, gdzie została uruchomiona – jest realizowana pod hasłem #WCIĄŻZMIENIAMY. Kampania koncentruje się na aktywizacji kobiet i ludzi młodych oraz właśnie na ochronie zasobów wodnych i ograniczeniu odpadów. A kwestie środowiskowe są kluczowe dla zrównoważonego rozwoju firmy. Jak ujawniła ostatnio Coca-Cola w ramach porozumienia o odpowiedzialnej gospodarce tworzywami sztucznymi „New Plastics Economy Global Commitment” Fundacji Ellen MacArthur – koncern co roku wytwarza ok. 3 mln ton (1/5 światowej produkcji) plastikowych butelek, z których obecnie większość staje się odpadem. Porozumienie to wezwało 150 firm z każdego sektora przemysłu tworzyw sztucznych do większej otwartości i szczerości w kwestii wykorzystywania plastiku.

Polityka 27.2019 (3217) z dnia 02.07.2019; Rynek; s. 45
Oryginalny tytuł tekstu: "Jak nie utonąć w plastiku?"
Reklama