Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Rynek

Danina od podniebienia

Podatek cukrowy – czyli jak pod pretekstem troski o zdrowie nałożyć kolejną daninę

Na celowniku znaleźli się producenci słodkich napojów, a więc Coca-Cola i Pepsi-Cola, a także polscy wytwórcy napojów słodzonych. Na celowniku znaleźli się producenci słodkich napojów, a więc Coca-Cola i Pepsi-Cola, a także polscy wytwórcy napojów słodzonych. 06photo / PantherMedia
Wyższe podatki na słodzone napoje, „małpki” z alkoholem, a także na reklamy suplementów diety nie rozwiążą problemu rosnącej otyłości Polaków. To pomysł głównie na wsparcie kasy państwa.
Osoby otyłe żyją średnio o 15 lat krócej, cierpiąc często na cukrzycę i choroby krążenia, których związek z niewłaściwą dietą jest już oczywisty.Igor Morski Osoby otyłe żyją średnio o 15 lat krócej, cierpiąc często na cukrzycę i choroby krążenia, których związek z niewłaściwą dietą jest już oczywisty.

Tempo, w jakim Polacy tyją, rzeczywiście martwi. Z badań Instytutu Żywności i Żywienia wynika, że z nadwagą boryka się już co piąty uczeń szkoły podstawowej, częściej chłopcy niż dziewczęta (więcej pisaliśmy o tym w tekście Juliusza Ćwielucha: Chorzy na otyłość). W dodatku z każdym rokiem szybko przybywa im ciała. Zbędnych kilogramów nie pozbędą się jako dorośli, z wiekiem jest tylko gorzej.

Polityka 4.2020 (3245) z dnia 21.01.2020; Rynek; s. 40
Oryginalny tytuł tekstu: "Danina od podniebienia"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >