„Polityka”. Dajemy pełny obraz.

Czytaj, słuchaj, odkrywaj świat!

SUBSKRYBUJ
Rynek

Kliknij kup

Urzędnicy biorą się za influencerów

Czy lukrowany wpis pod adresem marki odzieżowej, może być podstawą do nałożenia na nią kary? Czy lukrowany wpis pod adresem marki odzieżowej, może być podstawą do nałożenia na nią kary? Shutterstock
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów bierze pod lupę profile gwiazd mediów społecznościowych. Podejrzewa, że o promowaniu produktów za pieniądze influencerzy informują skąpo. Albo wcale.
Influencer jest z reklamowego punktu widzenia obiektem niezwykle pożądanym, bo obniża koszty realizacji kampanii.Getty Images Influencer jest z reklamowego punktu widzenia obiektem niezwykle pożądanym, bo obniża koszty realizacji kampanii.

Bardzo znany aktor na swoim profilu na Instagramie zamieścił własne zdjęcie w koszulce z wyeksponowaną nazwą jednej z największych krajowych firm bukmacherskich. Był czerwiec, akurat ruszały piłkarskie mistrzostwa Europy, dodał więc opis ze wskazaniem typu na najbliższy mecz oraz podpowiedzią, że na obstawianie zawsze jest czas – nawet po pierwszym gwizdku. Odesłał również do swego youtube’owego kanału, gdzie można znaleźć inne efekty flirtu z bukmacherem.

Bardzo znana celebrytka – o niewielkich dokonaniach w realu, za to ochoczo relacjonująca w mediach społecznościowych własną prywatność, co zapewnia jej 1,4 mln tzw.

Polityka 44.2021 (3336) z dnia 26.10.2021; Rynek; s. 44
Oryginalny tytuł tekstu: "Kliknij kup"
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Nauka

Zaszczepieni też chorują. Dlaczego trzecia dawka jest niezbędna?

Coraz więcej osób wątpi w szczepionki przeciwko covid, skoro nawet po trzech dawkach przytrafia im się zakażenie. Czy zatem decyzję o szczepieniu przypominającym lepiej odłożyć do czasu, aż pojawią się skuteczniejsze preparaty?

Paweł Walewski
04.12.2021