Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty w okazyjnej cenie!

Subskrybuj
Rynek

Korek na torach

Opóźnienia, korki na torach, wagony na złomie. Taką mamy kolej po remontach

Nowo otwarta linia z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. Ta jednotorowa trasa powinna mieć więcej mijanek. Ich brak będzie odczuwalny. Nowo otwarta linia z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. Ta jednotorowa trasa powinna mieć więcej mijanek. Ich brak będzie odczuwalny. Sebastian Borowski / PAP
Kolej miała być w Polsce tylko dodatkiem do komunikacji samochodowej, jednak okazało się, że pasażerów jest dziś więcej niż przed pandemią. Tymczasem na wielu wyremontowanych ostatnio trasach więcej pociągów się nie zmieści.
Jeśli wierzyć rządzącym, wszystkie problemy transportowe już wkrótce rozwiąże Centralny Port Komunikacyjny, bo dzięki niemu będziemy mieć nie tylko megalotnisko, ale także kilka nowych i szybkich tras kolejowych.Łukasz Dejnarowicz/Forum Jeśli wierzyć rządzącym, wszystkie problemy transportowe już wkrótce rozwiąże Centralny Port Komunikacyjny, bo dzięki niemu będziemy mieć nie tylko megalotnisko, ale także kilka nowych i szybkich tras kolejowych.

Po 22 latach przerwy pociągi pasażerskie w połowie czerwca wróciły właśnie na malowniczą trasę z Wrocławia do Świdnicy przez Sobótkę. W niektórych składach zabrakło miejsca dla wszystkich pasażerów. Zwłaszcza w weekendy, gdy wrocławianie tłumnie ruszyli na rowerowe i spacerowe trasy w okolice Ślęży. Żeby przynajmniej częściowo rozładować tłok, na początku lipca wprowadzono kolejne połączenia, w tym jedno z osobnym wagonem rowerowym. To nie jedyna trasa, na której frekwencyjny sukces przerósł oczekiwania.

Polityka 34.2022 (3377) z dnia 16.08.2022; Rynek; s. 44
Oryginalny tytuł tekstu: "Korek na torach"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >