Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Rynek

Metr się kurczy

Metr się kurczy. Biznes kondohotelowy kusi, ale przestaje się opłacać

Wizja posiadania w popularnym kurorcie własnego apartamentu działa na wyobraźnię. Jest się na wczasach, ale jednak u siebie, no i zarabia w okresie nieobecności na wynajmie. Wizja posiadania w popularnym kurorcie własnego apartamentu działa na wyobraźnię. Jest się na wczasach, ale jednak u siebie, no i zarabia w okresie nieobecności na wynajmie. Shutterstock
Apartamentowce i kondohotele długo były inwestycyjną atrakcją. Zaczynają być ciężarem.
Dla tych, którzy wzięli hipoteczną pożyczkę z myślą, by kupione mieszkanie przeznaczyć na wynajem, biznes przestał się spinać.PantherMedia Dla tych, którzy wzięli hipoteczną pożyczkę z myślą, by kupione mieszkanie przeznaczyć na wynajem, biznes przestał się spinać.

Przy drodze stoi billboard, na billboardzie widok z okien gustownego apartamentu na malowniczą okolicę. Górską, nadmorską, pojezierską. I wabik: zainwestuj w swój prywatny apartament i zarabiaj nawet 8 proc. rocznie. Tego, czy coś na billboardzie napisane jest małym drukiem, nie widać z drogi.

Tak kusi biznes kondohotelowy. Ale z badań przeprowadzonych w ubiegłym roku przez portal InwestycjewKurortach.pl wynika, że te zyski są pisane palcem na wodzie. Zaledwie 25 proc. operatorów kondobiznesu wypłaciło swoim inwestorom pieniądze na czas.

Polityka 35.2022 (3378) z dnia 23.08.2022; Rynek; s. 40
Oryginalny tytuł tekstu: "Metr się kurczy"
Reklama