"Karta Warszawiaka" czyli jak kupić wyborcę

Wybór Władzia
Na proponowanych zmianach cen biletów w Warszawie mieszkańcy nie zaoszczędzą zbyt wiele. Ale i tak zapewne poczują się lepiej.
Facebook

W latach 70. ubiegłego wieku wybitny brytyjski psycholog społeczny Henri Tajfel przeprowadził prosty eksperyment na uczniach bristolskiego gimnazjum. Podzielił uczniów arbitralnie, zgodnie z nic nieznaczącym dla uczniów kryterium (na tych, którym bardziej spodobał się jeden abstrakcyjny obraz od drugiego). W ten sposób powstały dwie grupy. Potem pozwolił uczniom rozdzielać monety pomiędzy swoich i obcych zgodnie z zaproponowanymi przez badaczy strategiami podziału – i przyglądał się, jaką strategię uczniowie wybierają.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną