Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Społeczeństwo

Tak samo oryginalni

Moje - inne niż wszystkie, czyli moda na produkty spersonalizowane

Jak się wyróżnić z tłumu? Jak się wyróżnić z tłumu? satina / Smarterpix/PantherMedia
Dziś w cenie jest nie masowość produktu, tylko jego personalizacja. Dzięki niej poczujemy się wyjątkowo – do czasu kolejnych zakupów.
Swoją indywidualność i charakter możemy wyrazić również projektując własny i jedyny w swoim rodzaju rower.materiały prasowe Swoją indywidualność i charakter możemy wyrazić również projektując własny i jedyny w swoim rodzaju rower.

Zdjęcie wrzucone przez Kasię na Facebooka przedstawia dwie butelki Coca-Coli. Na jednej z etykiet napisane Mama, na drugiej Tata. Podpis: „Coming soon” („Już wkrótce”). W komentarzach stos gratulacji dla świeżo upieczonych rodziców. Podczas gdy Kasia cieszy się, że w niebanalny sposób mogła powiadomić znajomych o swym błogosławionym stanie, twórcy kampanii pod znamiennym tytułem „Podziel się radością” zacierają ręce. Efekt, który chcieli uzyskać drukując na etykietach i puszkach 150 polskich imion, został osiągnięty. Młodzi ludzie chętnie wstawiali zdjęcia z odpowiednią puszką na blogach i portalach społecznościowych, a żeby je tam wstawić, musieli napój w takiej puszce kupić. Głosy niezadowolenia pojawiały się głównie ze strony tych, którzy imion swych nie znaleźli. Ci musieli się posiłkować bardziej uniwersalnymi hasłami, typu Bąbelek, Kierownik, Skarb czy Kumpela.

Akcja Coca-Coli to pierwsza tego typu kampania spersonalizowana w Polsce na tak dużą skalę, a jej sukces to niewątpliwie znak naszych czasów i idealne wyczucie rynku, który opiera się wykorzystaniu naturalnych potrzeb konsumentów: indywidualizmu i poczucia wyjątkowości. – Kapitalizm wykorzystuje tendencję do indywidualizowania jako niezbędny element trwałości współczesnej gospodarki – tłumaczy prof. Zbigniew Bokszański, autor licznych prac dotyczących wpływu indywidualizmu na zmiany społeczne. – Wszyscy mamy potrzebę manifestowania swojej odrębności i wyjątkowości, potrzebujemy towarów, dzięki będziemy mogli tę wyjątkowość udowadniać innym, a przede wszystkim samym sobie – tłumaczy.

Dziel i zarabiaj

Cóż bowiem znaczy puszka Coca-Coli z własnym imieniem (które oprócz nas nosi jeszcze kilkadziesiąt czy kilkaset tysięcy innych osób) wobec pary butów czy torebki, która powstaje tylko dla nas i według naszego projektu?

Reklama