Czy warto rozwijać w Polsce edukację techniczną

Odmiana przez przypadki
Rozmowa z Anną Węgrzyn, badającą losy absolwentów szkół technicznych, o tym, kim są i jak to się dzieje, że ich główną kompetencją jest zdolność do wyjazdu za granicę.
Uczniowie III klasy technikum elektrycznego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Stanisława Staszica w Opocznie, styczeń 2015 r.
Marian Zubrzycki/Polityka

Uczniowie III klasy technikum elektrycznego w Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Stanisława Staszica w Opocznie, styczeń 2015 r.

Joanna Cieśla: – Polskie technika kształcą kolejne roczniki biernych pracowników najemnych?
Anna Węgrzyn: – Na to wygląda. Z badań, które robiliśmy w tym i w ubiegłym roku na 950 maturzystach z 20 śląskich szkół, wynika, że młodzież szczególnie słabo radzi sobie z kreatywnością oraz innowacyjnością i z budowaniem relacji. Brakuje im też podstawowych umiejętności związanych z przedsiębiorczością.

Wykorzystałeś swoją miesięczną pulę 10 tekstów z POLITYKI dostępnych nieodpłatnie w naszym serwisie.
Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną