Piszemy o wszystkim, co ważne

Codziennie coś nowego. Bądź w centrum wydarzeń.

Subskrybuj
Społeczeństwo

Lekcje polskiego obcego

Przybywa obcojęzycznych uczniów – czy szkoły wiedzą, jak ich uczyć

Bycie w szkole, zwłaszcza w Polsce, uparcie rozumie się przede wszystkim jako edukację i przerabianie lekcji. Bycie w szkole, zwłaszcza w Polsce, uparcie rozumie się przede wszystkim jako edukację i przerabianie lekcji. Marcin Bondarowicz
Uczniów cudzoziemców w polskich szkołach przybywa z roku na rok. I pytań, jak z nimi pracować.
Liczba uczniów obcokrajowców wzrosła w ostatnich czterech latach z 25,5 do 85 tys.Arkadiusz Lawrywianiec/Forum Liczba uczniów obcokrajowców wzrosła w ostatnich czterech latach z 25,5 do 85 tys.

W gdańskiej Szkole Podstawowej nr 57 napisy informacyjne na drzwiach wywieszone są w czterech językach poza polskim. – Po angielsku i niemiecku, bo to znane języki europejskie, po ukraińsku, bo z Ukrainy mamy najwięcej przyjezdnych uczniów i współpracujemy z tamtejszymi szkołami, i po gruzińsku, bo ze szkołą w Kutaisi również realizujemy wspólny projekt. Wszystkich tych języków uczymy w naszej szkole w ramach lekcji lub zajęć dodatkowych – tłumaczy dyrektorka szkoły Anna Listewnik.

Polityka 50.2021 (3342) z dnia 07.12.2021; Społeczeństwo; s. 39
Oryginalny tytuł tekstu: "Lekcje polskiego obcego"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Dołączam

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >