Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Społeczeństwo

MEiN wciąż hojnie wspiera. Oazę, franciszkanów… i Alicję Węgorzewską

Minister edukacji Przemysław Czarnek Minister edukacji Przemysław Czarnek Maciek Jaźwiecki / Agencja Wyborcza.pl
Zgodnie z założeniami programu projekty należy zrealizować do 31 grudnia, a to znaczy, że do dyspozycji zostały zaledwie cztery tygodnie nauki z okładem.

Szczodrość Ministerstwa Edukacji i Nauki okazuje się niezmordowana i niewątpliwie konsekwentna. W kolejnym z hojnych programów (po dofinansowaniu m.in. kościelnych inwestycji budowlanych czy zajęć patriotycznych i sportowych prowadzonych przez zakonników) resort wydał pieniądze na inicjatywy, których celem jest wsparcie integracji międzypokoleniowej. Przeznaczono na to 20 mln zł. Konkretnie chodzi o „rozszerzenie oferty zajęć pozalekcyjnych ukierunkowanych na budowanie więzi społecznych i rozwijanie współpracy międzypokoleniowej”.

Tym razem w gronie dofinansowanych znalazły się również nieuwzględniane wcześniej podmioty (zabrakło natomiast skwapliwie zasilanych dotychczas salezjanów i pallotynów), nawet jeśli ich obszar działania niekoniecznie w sposób oczywisty nakłada się na tematykę programu. Ale po kolei.

Czarnek ma sentyment do Lubelszczyzny

Wśród najszczodrzej dofinansowanych – 400 tys. zł – jest „Tomaszowski Szwadron imienia 1 Pułku Kawalerii Korpusu Ochrony Pogranicza”. Stowarzyszenie działające w Majdanie Górnym, w gminie Tomaszów Lubelski (co jest oczywiście spójne z sentymentem szefa MEiN do Lubelszczyzny), które za cel stawia sobie m.in. „wychowanie obywatelskie członków w duchu patriotycznym wokół takich wartości jak: bóg, honor ojczyzna (pis. oryg.)” i „nauczanie zdyscyplinowanego życia w zespole”, ma wydać wspomniane prawie pół miliona na zajęcia pozalekcyjne na projekt „Wspólny świat wartości i wiedzy”.

Zgodnie z założeniami programu projekty należy zrealizować do 31 grudnia, a to znaczy, że do dyspozycji zostały właśnie cztery tygodnie nauki z okładem – jeśli uwzględnić przerwy na święta listopadowe i Boże Narodzenie.

Reklama