Świat

Tunel pod Włochami

Tak się łączą, że aż się podzielili

Budowa linii superszybkich pociągów TAV z Lyonu do Turynu po francuskiej stronie w Saint-Martin-de-la-Porte. Budowa linii superszybkich pociągów TAV z Lyonu do Turynu po francuskiej stronie w Saint-Martin-de-la-Porte. Marco Bertorello/AFP / EAST NEWS
Najnowszy konflikt o szybką kolej pod Alpami to spór o Włochy w pigułce. Ten projekt ma połączyć Włochy z Francją, ale na razie podzielił Italię na pół.
Mural w tunelu wydrążonym pod kolej, Chiomonte, niedaleko Turynu.Alessandro di Marco/EPA/PAP Mural w tunelu wydrążonym pod kolej, Chiomonte, niedaleko Turynu.

Zawiązana w połowie zeszłego roku koalicja skrajnie prawicowej Ligi oraz populistycznego Ruchu Pięciu Gwiazd trzęsie się od ciągłych konfliktów. Do tej pory premierowi Giuseppe Conte udawało się je wygaszać. Jednak z początkiem roku rozgorzał ponownie spór o budowę linii superszybkich pociągów TAV (Treno Alta Velocita) z Lyonu do Turynu. Pozornie regionalna inwestycja wzbudziła we Włoszech kontrowersje, które dawno przekroczyły granicę merytorycznej dyskusji.

Autostrady zamiast torów

Tu potrzebna jest podróż do przeszłości.

Czytaj także

Historia

Wojna polsko-bolszewicka w oczach de Gaulle’a

Wojna polsko-bolszewicka 1920 r. w oczach Charlesa de Gaulle’a.

Marek Mikołajczyk
12.08.2019