Żyjmy Lepiej

Raz, dwa, trzy, zaczynasz ty

Rozgrzewka

Jeśli nie wiesz, na co się zdecydować – mówią
specjaliści – próbuj do skutku. Bo każdy w końcu znajdzie aktywność, której będzie się
oddawał z przyjemnością. Jeśli nie wiesz, na co się zdecydować – mówią specjaliści – próbuj do skutku. Bo każdy w końcu znajdzie aktywność, której będzie się oddawał z przyjemnością. Getty Images
Przed każdą aktywnością fizyczną ciało potrzebuje rozgrzewki. Ćwiczenia proponuje szablistka Marta Puda.
Marta Puda jest brązową medalistką mistrzostw Europy, mistrzynią Polski, olimpijką z Rio de Janeiro.Leszek Zych/Polityka Marta Puda jest brązową medalistką mistrzostw Europy, mistrzynią Polski, olimpijką z Rio de Janeiro.

Ruch: stań w lekkim rozkroku, ręce opuść wzdłuż tułowia, wykonaj krążenia ramion w przód i w tył
Powtórzenia: 10
Uwaga: postaraj się trzymać ręce proste w łokciach

Leszek Zych/PolitykaMarta Puda ćwiczenia 1

Ruch: wykonaj tzw. pajacyki, czyli podskoki z rozkrokiem nóg i uniesieniem rąk nad głowę
Powtórzenia: 3 serie po 10
Uwaga: postaraj się utrzymać wyprostowaną sylwetkę

Leszek Zych/PolitykaMarta Puda ćwiczenia 2

Ruch: stań w lekkim rozkroku, ręce ugnij w łokciach na wysokość talii i wykonuj podskoki, pracując skakanką jedynie za pomocą nadgarstków oraz dłoni
Powtórzenia: 3 serie po 20 (można przeplatać podskoki wolne z szybkimi)
Uwaga: pamiętaj o wyprostowanych plecach, napiętym brzuchu oraz ściągnięciu barków

Żyjmy lepiej „Trzymaj formę” (100171) z dnia 27.07.2020; Co lubi ciało; s. 32
Oryginalny tytuł tekstu: "Raz, dwa, trzy, zaczynasz ty"