Żyjmy Lepiej

Na dłuższą metę

O pasji biegania

U zarania większości problemów związanych z kontuzjami jest niewiedza. U zarania większości problemów związanych z kontuzjami jest niewiedza. Dawid Tatarkiewicz / EAST NEWS
Moda na bieganie przysparza dużo pracy rehabilitantom i ortopedom. A profilaktyka jest nieskomplikowana: mierzyć siły na zamiary, stopniowo dawkować obciążenia, słuchać sygnałów wysyłanych przez organizm i nie zaniedbywać rozgrzewki.

Łukasz, 40-latek ze Starachowic, biega średnio trzy razy w tygodniu. Jednorazowo minimum 15 km. Ma na koncie trzy ukończone maratony miejskie (w debiucie pokonał trasę poniżej czterech godzin) oraz ultramaratony leśny i górski. Na tym ostatnim, mniej więcej po pięciu godzinach na trasie, zaczął odczuwać skurcze. – Zapomniałem o suplementacji magnezu – spomina swój błąd.

To jedyna dolegliwość, jaka dała mu się we znaki podczas trwającego już ósmy rok procesu rozbudzonej aktywności biegowej.

Żyjmy lepiej „Trzymaj formę” (100171) z dnia 27.07.2020; Przed czym chronić ciało; s. 108
Oryginalny tytuł tekstu: "Na dłuższą metę"