Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Książki

Klawiszowa Jesień

Warszawska Jesień, 17–25 września

materiały prasowe
Jesieni w tym roku towarzyszy międzynarodowa impreza – konwencja nowej muzyki ArtMusFair

W Roku Chopinowskim nie mogło być innego tematu festiwalu niż klawiatura. Rozumiana zresztą bardzo szeroko, od fortepianu, ale także klawesynu, akordeonu czy fisharmonii, po klawiaturę komputera. Instrumenty klawiszowe znów są w modzie, koncert fortepianowy napisał nawet Beat Furrer, powstał pierwszy chyba koncert na fisharmonię (Martijn Padding). Klawiatury będą mnożone: już na inauguracji będą dwa utwory na cztery fortepiany i orkiestrę (Tomasza Sikorskiego i Zygmunta Krauzego), na finał także cztery fortepiany i dwa Hammondy w spektakularnym utworze „Karkas” Cornelisa de Bondta, któremu towarzyszy film z eksplozją fortepianu, pokazany od tyłu. W nowym utworze Pawła Szymańskiego będzie, co prawda, tylko jeden fortepian, ale za to osiem harf. Liczne instalacje – na placu Zamkowym, w Studiu Tęcza, w Skwerze – nawiązują także do muzyki Chopina. Jesieni w tym roku towarzyszy międzynarodowa impreza – konwencja nowej muzyki ArtMusFair, również połączona z koncertami i instalacjami.

Warszawska Jesień, 17–25 września br.

***

Informacje: www.warszawska-jesien.art.pl

Polityka 38.2010 (2774) z dnia 18.09.2010; Kultura; s. 61
Oryginalny tytuł tekstu: "Klawiszowa Jesień"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

null
Historia

Dlaczego tak późno? Marian Turski w 80. rocznicę wybuchu powstania w getcie warszawskim

Powstanie w warszawskim getcie wybuchło dopiero wtedy, kiedy większość blisko półmilionowego żydowskiego miasta już nie żyła, została zgładzona.

Marian Turski
19.04.2023
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną