Archiwum Polityki

Płetwy na każdą okazję

Siłownia, basen, rowery, jogging. Modę na aktywny styl życia chcą wykorzystać producenci obuwia, ubrań i sprzętu sportowego. Sami lansują szybko zmieniające się mody. Pieniądze to dziś sport może najbardziej masowy.

Jeszcze pięć lat temu Polaka można było określić jako biernego entuzjastę sportu – z piwkiem siada przed telewizorem i kibicuje – mówi Piotr Sośnierz, przedstawiciel producenta obuwia i odzieży sportowej Nike. Ale to na szczęście się zmienia. Z kanapy coraz chętniej przenosimy się do parków, a torbę z chipsami zamieniamy na rower, rolki lub buty do biegania.

Według firmy badawczej CBOS od 1997 r. odsetek Polaków, którzy nie korzystają z żadnych form aktywnego wypoczynku, spadł z 74 do 53 proc.

Polityka 29.2004 (2461) z dnia 17.07.2004; Gospodarka; s. 38
Reklama