Archiwum Polityki

Wakacje z duszami

Dziś na samolotowy wypad pielgrzymkowy do Rzymu wierny rezerwuje sobie jeden dzień, na rozmowy z panem Bogiem – weekend, góra tydzień, i oczekuje, że przy okazji coś zwiedzi oraz się rozerwie. Kościół i w tych cywilizacyjnych okolicznościach znakomicie się odnajduje.

Na internetowym forum oazowym młodzież już od wiosny niepokoiła się, co z tegorocznymi wyjazdami rekolekcyjnymi. „Trzeba planować sobie wakacje, a z nieoficjalnych informacji wiem, że będzie kłopot (...), brakuje księży, którzy mogliby poprowadzić rekolekcje” – żalił się Bartek. „Spokojnie poczekać i nie narzekać” – radziła Agrafka.

Istotnie, wakacje są poważną szansą dla Kościoła, żeby przytrzymać słabnących w wierze oraz przyciągnąć poszukujących swojej drogi życia. – W modlitwie na Anioł Pański papież każdego roku przypomina, że jest to nie tylko czas wypoczynku i obcowania z przyrodą – mówi ks. dr Andrzej Jerie, rzecznik prasowy wrocławskiej Kurii Metropolitalnej. Duszpasterze tej szansy raczej więc nie zlekceważą.

I to raczej oni mają podstawy do obaw o frekwencję, zwłaszcza młodych wiernych. – Wakacyjne inicjatywy napotykają trudności – przyznaje ks. Jerie – bo w tym czasie młodzi coraz częściej wyjeżdżają za granicę, żeby zarabiać, uczyć się języków obcych. Tempo życia jest coraz szybsze, musimy się do tego dostosować. Na szczęście potrzeby duchowe nie znikły, tylko zmienia się ich forma.

Młodzież: zalogowani w Jezusie

Najmniej problemów mają organizatorzy dużych, imponujących właśnie formą imprez, tych już z tradycją i dobrze nagłośnionych medialnie. Tegoroczne XII Ogólnopolskie Spotkanie Młodzieży w Lednicy było doskonale przygotowane. Instrukcje w Internecie wyczerpujące i atrakcyjne. „Opłata za udział to 5 zł od osoby (1/3 biletu do kina). W tej opłacie mieszczą się koszty organizacji spotkania, takie jak: nagłośnienie, oświetlenie, energia, sanitariaty, ubezpieczenie, komunikacja oraz świece, śpiewniki i lednickie symbole, do otrzymania w recepcji”.

Polityka 27.2008 (2661) z dnia 05.07.2008; Raport; s. 28
Reklama