Archiwum Polityki

Promocja wysokich cen

Rząd wypowiedział wojnę groźnej patologii gospodarczej. Chodzi o „rażąco niskie” ceny towarów w super- i hipermarketach oraz o obsypywanie przez nie klientów nagrodami. Projekt krucjaty przygotował Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów. Z samej nazwy urzędu wynikałoby, że walka ze skandalicznie niskimi cenami prowadzona jest w imię ochrony konsumentów. Czy aby na pewno?

Wielkie sieci handlowe są wrogiem numer jeden polityków, którym leży na sercu dobro rodzimego handlu. Ich niechęć wobec zagranicznych potentatów rośnie wraz z nasilającym się entuzjazmem Polaków do zakupów w wielkich marketach i, co za tym idzie, wraz ze wzrostem ich ilości. W styczniu Prawo i Sprawiedliwość złożyło w Sejmie projekt ustawy przewidujący m.in. zakaz wydawania przez gminę zgody na lokalizację supermarketu, jeśli jego powierzchnia przekraczałaby 30 proc. powierzchni wszystkich gminnych sklepów, oraz zakaz handlowania w niedziele i święta.

Polityka 18.2002 (2348) z dnia 04.05.2002; Kraj; s. 20