Z biznesowego punktu widzenia każdy słuchacz Radia Maryja na rynku telefonii komórkowej wart jest 45 zł miesięcznie (wg Average Revenue Per User, czyli średniego przychodu na użytkownika). To jest kapitał, który Tadeusz Rydzyk wniósł do spółki założonej z Romanem Karkosikiem. Zdaniem Pawła Olszynki, analityka rynku telekomunikacyjnego, najważniejszym elementem biznesplanu jest liczna i lojalna grupa docelowa.
– Społeczność skupiona wokół lidera może na jego wezwanie porzucić dotychczasowych operatorów i przejść do nowej sieci. To na rynku warte jest sporych pieniędzy – tłumaczy analityk i dodaje, że słuchacze Radia Maryja, znani z posłuszeństwa wobec ojca dyrektora, powinni łatwo dać się namówić do przeniesienia abonamentu. Właśnie w taki target celuje spółka CenterNet, biznesowy partner Tadeusza Rydzyka, która zamierza budować kolejną sieć komórkową i sprzedawać swoje usługi różnym grupom środowiskowym.
Dla CenterNetu słuchacz Radia Maryja jest tak samo ważny jak wędkarz portalu rybobranie. pl, z którym spółka chce tworzyć telefonię dla wędkarzy. Paweł Olszynka twierdzi, że dla takiego klienta ważniejsza od ceny połączeń jest świadomość uczestnictwa we wspólnym przedsięwzięciu. Na Zachodzie odnoszą sukcesy operatorzy telefonii religijnej czy obsługującej znany klub piłkarski.
Sieć W Rodzinie nie wymaga gigantycznych pieniędzy na promocję, dystrybucję, pozyskanie klienta i budowę salonów. Telefony, tak jak kiedyś zestawy satelitarne TV Trwam, będą zapewne sprzedawane w przykościelnych biurach Radia Maryja.
Półmilionowa grupa klientów, których planuje związać umową abonencką dyrektor Tadeusz Rydzyk, warta jest rocznie według cen rynkowych około 270 mln zł. Większość pieniędzy przejmie CenterNet i sieć Era użyczająca nadajników.