Na własnej skórze przekonałem się, że człowiek w momencie odejścia bliskiej osoby jest w wielu aspektach po prostu pozbawiony wolności wyboru – mówi Jan P. Matuszyński, reżyser dramatu „Minghun”.
Obiecujący początek coraz śmielej rozpychającego się na europejskim rynku Polaka.
Na światowych scenach teatralnych występują największe gwiazdy Hollywood. A jak polski teatr gospodaruje aktorskimi tuzami?
Grający jedną z dwóch głównych ról Marcin Dorociński mówił w wywiadzie zamieszczonym w poprzednim numerze POLITYKI, że „Miłość” pokazuje człowieka w sytuacji, w której dotkliwie odczuwa swą bezradność.
Marcin Dorociński (laureat Paszportu POLITYKI 2012) oraz wschodząca gwiazda polskiego kina Julia Kijowska (najlepsza aktorka MFF w Salonikach) w poruszającej opowieści autorstwa Sławomira Fabickiego (laureat Paszportu POLITYKI w roku 2006, „Z odzysku”, „Męska sprawa”), której pierwsze pokazy wzbudziły wielki entuzjazm widzów i krytyki.
"Należę do tych, którzy się bardzo denerwują. Chyba nawet za bardzo. Tuż przed rozpoczęciem zdjęć nie śpię przez kilka dni, nie umiem wyłączyć mózgu. Jestem marudny i ogólnie jest nerwowo" - mówi laureat Paszportu POLITYKI w kategorii film.
Obraz pokazujący skomplikowane relacje syn–ojciec.
Oboje zostali poharatani przez historię. On stracił żonę, ona męża. Oboje nie mogą znaleźć dla siebie miejsca w nowej, tworzącej się dopiero historii.
Spektakl Wojtyszki jest momentami zabawny i lekki. Trudno jednak dociec, po co właściwie powstał.
Oniryczny film Flya balansuje na granicy przywidzenia i twardego realizmu. Stawia pytania o granicę ślepej namiętności.