Mela Koteluk opowiada o swojej płycie „Harmonia”, pierwszym zbiorze autorskich piosenek od siedmiu lat: „To jak redukcja sosu, wymaga czasu”.
Jak pandemia zmieniła branżę muzyczną, dlaczego polskie festiwale coraz chętniej stawiają na zagraniczne gwiazdy i czy sukcesy Dawida Podsiadły i Sanah to zapowiedź kolejnej rewolucji na rynku? Bartek Chaciński w rozmowie z Jarkiem Szubrychtem, dziennikarzem muzycznym i dyrektorem artystycznym Music Week Poland, oraz Agnieszką Kopiewską, dyrektorką marketingu Good Taste Production, o tym, jak będzie wyglądał koncertowy 2025 r.
Największy muzyczny serwis streamingowy opublikował swoje podsumowania roku. Czego słuchamy na Spotify? Zupełnie innych artystów niż w radiu.
Nigdy nie cierpiałem z powodu popularności ojca – zaznacza Matteo Bocelli z tych Bocellich, który w Mediolanie nagrał utwór z Sanah.
Posłanka Razem zawieszona za współpracę ze znanym politykiem PiS; sejmowa komisja za odebraniem immunitetu posłowi Suwerennej Polski; płyta Sanah na dwie gwiazdki; brat Jarosława Sellina zatrzymany; co czytać w wakacje?
Sanah próbuje spinać ton gwary młodzieżowej i wpływ starej miłosnej liryki.
Tekst przebojowej piosenki powinien być dziś prosty, smutny, a do tego zawierać obce wyrazy. Było to słychać nawet na nieco odświeżonym opolskim festiwalu.
Od końca pandemii muzyczne festiwale żyją w niepewności. Przywiewa nowe, a przetrwają ci, którzy reagują na zmiany na tej karuzeli atrakcji.
„Żadna świnia nie będzie siała nienawiści, tak jak to robią polscy politycy” – to Agnieszka Holland w TVN. Mocne. Przed wyborami warto dodać też cytat z Orwella: Żadna świnia nie powinna zagłosować na rzeźnika. Kronika kulturalna Kuby Wojewódzkiego.
Warto pamiętać, w jak stresująco politycznych czasach przyszło żyć młodym dziewczynom. Czy mają więc prawo do odrobiny fantazji o tym, że teraz będą księżniczką, a resztą zajmie się chłop?