Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty w okazyjnej cenie!

Subskrybuj
Historia

Jak świat oglądał Kraj Rad

Propagandowe wczasy z Intouristem, czyli ZSRR dla cudzoziemców

Propagandowe plakaty zachęcające do odwiedzania Związku Radzieckiego Propagandowe plakaty zachęcające do odwiedzania Związku Radzieckiego Fine Art Images / Forum
Od początku istnienia Intouristu to przedsiębiorstwo obsługi turystycznej miało nierozerwalne związki z policją polityczną, która dbała o to, gdzie w ZSRR cudzoziemcy mogli przebywać, co zobaczyć i z kim się spotkać.
Propagandowe plakaty zachęcające do odwiedzania Związku RadzieckiegoFine Art Images/Forum Propagandowe plakaty zachęcające do odwiedzania Związku Radzieckiego

Na przełomie lat 20. i 30. XX w. ZSRR postanowił zachęcić turystów do przyjazdu do Kraju Rad. Równie ważny dla młodego komunistycznego reżimu był napływ twardej waluty, jak i poprawa wizerunku. Żeby tak się stało, nie można było ruchu turystycznego pozostawić przypadkowi. Stąd konieczność powołania do życia instytucji, która jednocześnie zajmować się miała międzynarodową reklamą, zapewnieniem zakwaterowania i kontrolą ruchu turystów. W 1929 r. zaczęło działać przedsiębiorstwo Intourist, którego pierwszymi pracownikami byli głównie funkcjonariusze NKWD.

Polityka 2.2018 (3143) z dnia 09.01.2018; Historia; s. 53
Oryginalny tytuł tekstu: "Jak świat oglądał Kraj Rad"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >