Nowoczesne usługi kurierskie: jak technologia zmienia branżę?
Ekspresowy rozwój technologiczny w ostatnich latach zmienił wiele branż. Automatyzacje i cyfryzacje coraz częściej wyręczają ludzi w ich codziennych obowiązkach lub znacznie skracają czas ich wykonywania. Ponadto dzięki wprowadzaniu rozwiązań technologicznych zmniejsza się też liczba błędów, a usługi są realizowane szybciej, bezpieczniej i bardziej efektywnie. Tak też dzieje się w branży kurierskiej, która na bieżąco usprawnia funkcjonowanie swoich procesów tak, by jak najskuteczniej realizować usługi kurierskie zarówno dla firm, jak i klientów indywidualnych. Oto kilka przykładów nowoczesnych wdrożeń, które znacznie usprawniły procesy logistyczne w ostatnich czasach.
Automatyzacja i optymalizacja tras
Nie da się ukryć, że jednym z ważniejszych aspektów dobrze zrealizowanej usługi kurierskiej jest czas dostarczenia paczki. W dobie sklepów internetowych klienci są przyzwyczajeni do coraz szybszego dostarczania przesyłek, w niektórych przypadkach nawet tego samego dnia. Nie byłoby to możliwe, gdyby nie doskonale zoptymalizowane trasy dostaw, dzięki którym kurier może dostarczyć przesyłki kurierskie szybko do dużej liczby klientów. Zaawansowane systemy informatyczne i algorytmy starannie obliczają najkrótsze trasy, uwzględniając przy tym rozwiezienie po drodze jak największej liczby paczek. Minimalizuje to koszty dostaw oraz podnosi poziom zadowolenia klientów.
Śledzenie przesyłek
Możliwość monitorowania przesyłek to chyba najbardziej pożądana usługa kurierska związana z rozwojem nowoczesnych technologii. Większość klientów lubi wiedzieć, gdzie ich paczka się aktualnie znajduje, a system śledzenia przesyłek umożliwia im łatwe sprawdzenie tego. To zwiększa zaufanie indywidualnych klientów, a także znacznie ułatwia współpracę w przypadku firm, które zyskują w ten sposób kontrolę nad przesyłkami oraz transparentność tego procesu.
Systemy wysyłkowe dla nadawców
To kolejne praktyczne, technologiczne rozwiązanie, które wspomaga proces zarządzania logistyką przesyłek. Firmy kurierskie udostępniają tego rodzaju systemy swoim klientom, nadawcom przesyłek. Doskonałym przykładem może być aplikacja webowa ADE-Plus. Dzięki niej firma może zarządzać procesem transportowym za pośrednictwem Internetu.
Za jej pośrednictwem można m.in. generować etykiety 2D, zarządzać danymi odbiorców, przeglądać i pobrać e-faktury, składać zlecenia Pick&ShipService oraz Pick&ReturnService, importować i eksportować własną książkę adresową, a także pobierać aukcje i dane adresowe z Allegro.pl. ADE-Plus udostępnia także funkcjonalności takie jak sporządzanie statystyk online dotyczących nadanych paczek, raportów przelewów CashService lub wg miejsca powstawania kosztów, a także przeglądanie i drukowanie specyfikacji do faktur.
Analiza danych
Dzięki gromadzeniu danych firmy kurierskie mogą obserwować zachowania swoich klientów i na tej podstawie udoskonalać swoje usługi, które będą lepiej trafiać w potrzeby odbiorców. Dzięki tej możliwości usługi kurierskie są nieustannie rozwijane, co przekłada się na ich efektywność, a co za tym idzie, również zadowolenie klientów.
Ekologiczne rozwiązania
Wprowadzanie nowoczesnych usług kurierskich nierozerwalnie wiąże się z ekologicznością. Doskonałym tego przykładem są np. bardziej ekologiczne modele pojazdów partnerów transportowych dostarczających paczki do klientów, jak to ma miejsce w GLS. Możliwość precyzyjniejszego planowania tras także przekłada się na ochronę środowiska, bo obniża zużycie paliwa i emisję gazów cieplarnianych. Również nowe budynki firmy GLS wykorzystują zielone rozwiązania takie jak zabieranie wody deszczowej, fotowoltaika, budowa z surowców wtórnych czy ogrzewanie za pomocą pomp ciepła.
Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe
Te technologie mogą pomóc w prognozowaniu zapotrzebowania na dostawy, zarządzaniu flotą pojazdów oraz rozwiązywaniu problemów związanych z dostawami, takich jak korki czy zmienne warunki pogodowe.
Jak widać, nowoczesne technologie znacznie usprawniają funkcjonowanie branży kurierskiej. Dzięki ich rozwojowi firmy takie jak GLS mogą oferować swoim klientom coraz bardziej rozbudowane usługi. GLS to również profesjonalny kurier dla firm. Dzięki zastosowaniu innowacyjnych rozwiązań oferuje swoim klientom szybkie i bezpieczne dostarczanie paczek zarówno w Polsce, jak i za granicą. Usługi EuroBusinessParcel i GlobalExpressParcel zostały stworze z myślą o klientach wysyłających paczki za granicę, nie tylko do Europy, ale też na inne kontynenty. Rozbudowana sieć logistyczna GLS oraz sprawne procesy zarządzania transportem paczek na każdym poziomie wsparte innowacyjnymi rozwiązaniami technologicznymi gwarantują, że codziennie miliony przesyłek efektywnie dociera pod wskazane adresy. Sprawdź, co jeszcze oferuje kurier GLS na stronie przewoźnika.
Materiał przygotowany przez GLS