Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Kraj

Tydzień kampanii: Ostry zwrot Dudy. Pomoże mu?

Tydzień kampanii: Ostry zwrot Dudy. Pomoże mu? 

Prezydent Andrzej Duda zmienił strategię kampanii. Na zdjęciu spotkanie z wyborcami w Trzebnicy Prezydent Andrzej Duda zmienił strategię kampanii. Na zdjęciu spotkanie z wyborcami w Trzebnicy Krzysztof Ćwik / Agencja Gazeta
Andrzej Duda chce być jak Richard Nixon? Jego sztab szuka „milczącej większości”, tak jak prezydent USA sprzed pół wieku. Pytanie, czy wyborcy zrozumieją wiraż kampanii prezydenta.

To był bardzo interesujący tydzień w polityce, bo rzadko się zdarza, żeby na niecałe dwa tygodnie przed wyborami główny kandydat i teoretyczny faworyt głosowania tak radykalnie zmieniał kampanię. A właśnie to się zdarzyło w połowie tego tygodnia: Andrzej Duda z soboty to całkiem inny kandydat niż jeszcze w poniedziałek czy we wtorek.

Czytaj też: TVP szturcha Trzaskowskiego. Dlaczego nie Dudę?

Brat Mateusz

Duda zaczynał tydzień jako entuzjasta wielkich inwestycji, takich jak lotnisko i węzeł kolejowy w Baranowie (tzw. CPK) czy przekop Mierzei Wiślanej. Jako bliski partner premiera Mateusza Morawieckiego prezydent miał być gwarantem, że takie projekty staną się kołem zamachowym polskiej gospodarki, które wyprowadzi ją z kryzysu wywołanego pandemią. Związek obu panów był tak bliski, że nawet pokazywali się zwykle razem, np. na tle prawie przekopanej mierzei.

Jednocześnie prezydent opowiadał o oczkach wodnych i bonie turystycznym, choć o połowę mniej wartym, niż rząd obiecywał na początku, i tylko na dzieci. Z braku innych pomysłów w pomorskim Lipuszu przekazywał jednostkom ochotniczej straży pożarnej „promesy na zakup samochodów ratowniczo-gaśniczych”. Kampania Dudy wyglądała, jakby się zgubiła w pobliskich Borach Tucholskich, zwłaszcza na tle dynamicznego startu Rafała Trzaskowskiego, który w kilka dni zebrał prawie 2 mln podpisów, a na spotkaniach wzbudzał entuzjazm chyba jako pierwszy kandydat PO od lat.

Czytaj też:

  • Andrzej Duda
  • Rafał Trzaskowski
  • wybory prezydenckie 2020
  • Reklama