Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Kraj

Sarkazm i logika według PiS, czyli dlaczego Tusk i Scholz to jedna osoba

Mateusz Morawiecki w Davos, 17–18 stycznia 2023 r. Mateusz Morawiecki w Davos, 17–18 stycznia 2023 r. Krystian Maj / Kancelaria Prezesa RM
W 1979 r. Stefan Kisielewski napisał, że do zniszczenia PRL nie trzeba wojny, wystarczą dwa tygodnie mrozu – 44 lata później jest podobnie. Co tymczasem czyni tzw. dobra zmiana?

Pan Tusk stwierdził o TVP: „To jest zaprogramowana, bardzo profesjonalna nienawiść. W mojej ocenie – jestem w stanie udowodnić tę tezę – to jest najbardziej profesjonalna telewizja publiczna w historii. Nigdy telewizja publiczna nie była tak profesjonalna, jak jest dzisiaj. Tylko profesja, jaką się zajmuje, jest niszczeniem na zlecenie władzy przeciwników politycznych tej władzy. I robią to perfekcyjnie, są naprawdę tak profesjonalnie, że tylko pozazdrościć”.

W „Wiadomościach” TVP tak to uproszczono: „W mojej ocenie – jestem w stanie udowodnić tę tezę – to jest najbardziej profesjonalna telewizja publiczna w historii. Nigdy telewizja publiczna nie była tak profesjonalna, jak jest dzisiaj”.

Przypomniało mi się takie oto zdarzenie. W latach 1957–80 zachodnie książki naukowe były stosunkowo tanie w Polsce – dolara amerykańskiego przeliczano na 30 zł, tzw. kurs Peweksowy wynosił 72 zł, a czarnorynkowy – 100 zł. W 1980 r. zmieniono przelicznik książkowy na 52 zł, a więc poważnie. Napisałem do jednego z czasopism list, w którym był taki fragment: „To zrozumiałe, że ceny wzrastają, ale chyba nie powinno to dotyczyć książek stanowiących narzędzie pracy naukowej”. Redakcja opublikowała moje uwagi, ale pominęła ostatni fragment – wyszło na to, że Jan Woleński solidaryzuje się ze wzrostem cen. W tym czasie nie było tzw. mediów społecznościowych, więc nie dało się sprostować, że tekst został obcięty.

Teraz jest inaczej, więc od razu wskazano na zwyczajną nieuczciwość firmy dowodzonej przez p.

  • Andrzej Duda
  • Donald Tusk
  • Kornel Morawiecki
  • KPO
  • Mateusz Morawiecki
  • PiS
  • Ryszard Legutko
  • TVP
  • Zdzisław Krasnodębski
  • Reklama