Prenumerata na trudne czasy.

6 miesięcy za 99 zł.

Subskrybuj
Kultura

Młodzi kontra Krytyczni

Polska : Wielka Brytania w CSW

Damien Hirst, „Away from the Flock (Divided)”, 1995 r. Damien Hirst, „Away from the Flock (Divided)”, 1995 r. Damien Hirst and Science Ltd./DACS
Polsko-brytyjska konfrontacja w warszawskim CSW. Zderzono tu ze sobą dwie wielkie formacje artystyczne lat 90. Wypadamy w tym zestawieniu całkiem nieźle.
Zbigniew Libera, „Placebo”, 1995 r.Jerzy Gładykowski Zbigniew Libera, „Placebo”, 1995 r.

Warszawska ekspozycja konfrontująca dwie wielkie artystyczne formacje przypomina trochę niedawny mecz Lechii Gdańsk z FC Barceloną. Young British Artists (YBA) to fenomen, który zasadniczo przeorał nie tylko brytyjską, ale światową sztukę współczesną i stał się symbolem dziś równie silnym jak niegdyś szkoła nowojorska. Tymczasem polska sztuka krytyczna (PSK) ma przede wszystkim znaczenie lokalne, w Europie słyszalna była już ledwie, ledwie.

Czy marketingowo to zestawienie służy tylko podbiciu naszego ego?

Polityka 36.2013 (2923) z dnia 03.09.2013; Kultura; s. 78
Oryginalny tytuł tekstu: "Młodzi kontra Krytyczni"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >