Kultura

Między ułudą a zagładą

Sztuka bardziej ekologiczna na brazylijskim biennale

Dunka Rikke Luther przygotowała wielkoformatowe infografiki opowiadające o zagrożeniach ekologicznych. Dunka Rikke Luther przygotowała wielkoformatowe infografiki opowiadające o zagrożeniach ekologicznych. materiały prasowe
Gdy w Europie i USA artyści reagują na kryzys imigracyjny czy terroryzm, największe biennale sztuki w Brazylii za klucz bierze sobie ekologię i proponuje odnaleźć zgubiony rytm natury.
Francuz Pierre Huyghe w oddzielnej sali umieścił chmarę żywych owadów złapanych w parku otaczającym wystawowy pawilon.materiały prasowe Francuz Pierre Huyghe w oddzielnej sali umieścił chmarę żywych owadów złapanych w parku otaczającym wystawowy pawilon.

Niepewność to dobre paliwo napędzające wyobraźnię twórców. Tym razem jej działanie postanowili sprawdzić kuratorzy słynnego, organizowanego już po raz 32., biennale sztuk w São Paulo, biorąc sobie „Niepewność” za hasło. Tegoroczna edycja wielkiej brazylijskiej wystawy ma pięciu kuratorów, z Niemiec, Danii, Brazylii, Meksyku i RPA, co – przynajmniej w teorii – gwarantowało, że nie stanie się manifestacją niepokojów kultury Zachodu. Tylko 27 spośród 81 biorących udział w wystawie artystów urodziło się i mieszka w Europie lub USA.

Polityka 49.2016 (3088) z dnia 29.11.2016; Kultura; s. 76
Oryginalny tytuł tekstu: "Między ułudą a zagładą"
Reklama

Czytaj także

Kultura

TikTok – nowa fabryka hitów

Najpierw przenieśli się tu odbiorcy, widząc w tym miejsce dla żywej muzyki. Za nimi ruszyli twórcy – ostatnio Abba. I wydawcy, wyczuwając nową fabrykę hitów. Miejsce MTV zajął TikTok.

Michał R. Wiśniewski
21.09.2021