Kultura

Uczucia religijne

Kościół w młodej sztuce

Kle Mens, „Sąd Ostateczny, 1'30”, 2019. Kle Mens, „Sąd Ostateczny, 1'30”, 2019. Kle Mens
Kościół nie przejmuje się zbytnio młodą polską sztuką, za to ona interesuje się Kościołem.
Łukasz Surowiec, „Sukienka Grzechów Polskich”, 2016–2019.Archiwum Art Agenda Nova Łukasz Surowiec, „Sukienka Grzechów Polskich”, 2016–2019.

Głośno zrobiło się ostatnio o „Sądzie Ostatecznym” Hansa Memlinga. Najpierw za sprawą dyskusji o tęczy wklejonej w aureolę Madonny. O arcydziele niderlandzkiego twórcy pierwsi przypomnieli sobie twórcy memów, wykorzystując fakt, że na obrazie rozpięta jest tęcza. „Memling! Będziesz siedział!” – głosił jeden z graficznych żartów.

Do Memlinga nawiązuje też Kle Mens (właściwie Klementyna Stępniewska), która do swojego dzieła zabrała się wiele miesięcy przed aferą i gdy ta ostatnia wybuchła, praca była praktycznie na ukończeniu.

Polityka 35.2019 (3225) z dnia 27.08.2019; Kultura; s. 76
Oryginalny tytuł tekstu: "Uczucia religijne"

Czytaj także

Ja My Oni

Ula: Zaczęło się od typowego lesbijskiego zauroczenia

Przyjechałam do Łodzi z małej wioski w 1983 r. Do liceum. Moją trzecią fascynacją była koleżanka z bursy. W bursie to nie mogło się rozwinąć (nocą panie robiły nam naloty, z zaglądaniem pod kołdry).

Edyta Gietka
18.08.2020