Kultura

Uczucia religijne

Kościół w młodej sztuce

Kle Mens, „Sąd Ostateczny, 1'30”, 2019. Kle Mens, „Sąd Ostateczny, 1'30”, 2019. Kle Mens
Kościół nie przejmuje się zbytnio młodą polską sztuką, za to ona interesuje się Kościołem.
Łukasz Surowiec, „Sukienka Grzechów Polskich”, 2016–2019.Archiwum Art Agenda Nova Łukasz Surowiec, „Sukienka Grzechów Polskich”, 2016–2019.

Głośno zrobiło się ostatnio o „Sądzie Ostatecznym” Hansa Memlinga. Najpierw za sprawą dyskusji o tęczy wklejonej w aureolę Madonny. O arcydziele niderlandzkiego twórcy pierwsi przypomnieli sobie twórcy memów, wykorzystując fakt, że na obrazie rozpięta jest tęcza. „Memling! Będziesz siedział!” – głosił jeden z graficznych żartów.

Do Memlinga nawiązuje też Kle Mens (właściwie Klementyna Stępniewska), która do swojego dzieła zabrała się wiele miesięcy przed aferą i gdy ta ostatnia wybuchła, praca była praktycznie na ukończeniu.

Polityka 35.2019 (3225) z dnia 27.08.2019; Kultura; s. 76
Oryginalny tytuł tekstu: "Uczucia religijne"

Czytaj także

Ludzie i style

Roszczeniowe matki

Internet opanowały wyśmiewane figury „madek” i ich „bombelków”. Czy to powszechny hejt na macierzyństwo, czy może obraz socjologiczny dzisiejszej Polski?

Joanna Tracewicz
30.11.2019