Osoby czytające wydania polityki

Wiarygodność w czasach niepewności

Wypróbuj za 11,90 zł!

Subskrybuj
Kultura

Culture.pl bez sekcji rosyjskojęzycznej. To strzał w stopę

Protest solidarności z Ukrainą. Katowice, 3 marca 2022 r. Protest solidarności z Ukrainą. Katowice, 3 marca 2022 r. Grzegorz Celejewski / Agencja Wyborcza.pl
Ministerialna instytucja, zajmująca się promocją polskiej kultury za granicą, zamyka rosyjskojęzyczną stronę serwisu Culture.pl. Strzela tym sobie w stopę, bo portal nie promuje kultury rosyjskiej, tylko polską.

O tym, że w czasie ataku Rosji na Ukrainę należy się solidaryzować z tym drugim krajem także w sferze kultury, mówi się już niemało. Nie dziwi sprzeciw środowisk zarówno w Polsce, jak i na świecie, które bojkotują artystów z Rosji, zwłaszcza tych spowinowaconych z obecną władzą. Zamykanie wszystkiego z hasłem „rosyjskie” może być jednak krótkowzroczne i bezsensowne. Tak stało się w poniedziałek 11 kwietnia, kiedy Instytut Adama Mickiewicza, ministerialna instytucja publiczna zajmująca się promocją polskiej kultury na świecie, postanowiła zamknąć rosyjską sekcję strony Culture.pl.

„Instytut Adama Mickiewicza zawiesza sekcję rosyjską portalu Culture.pl/ru. Tak nakazuje przyzwoitość cywilizowanego człowieka w obliczu rosyjskiego barbarzyństwa i zbrodni, jakich Rosja dopuszcza się na Ukrainie. Jednocześnie informujemy, że od 14.04.2022 na portalu Culture.pl zacznie działać sekcja ukraińska – Culture.pl/ua”, lakonicznie oznajmiła instytucja. Z sześcioosobowym zespołem kierowanym przez Annę Mirkes-Radziwon oficjalnie „zawieszono pracę na czas nieokreślony”; nieoficjalnie rozwiązano umowy.

Czytaj też: Czy Szostakowicz ma coś wspólnego z Buczą?

Culture.pl. Inaczej niż wszyscy

O ile w obliczu wojny w Ukrainie zamknięcie strony promującej treści rosyjskie byłoby zrozumiałe, o tyle zakończenie działalności największego rosyjskojęzycznego portalu o polskiej kulturze wydaje się strzałem w stopę. Tym bardziej że Culture.pl/ru miało czytelników nie tylko wśród Rosjan, ale i osób rosyjskojęzycznych.

Reklama