Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty tylko 9,90 zł!

Subskrybuj
Książki

Klawiszowa Jesień

Warszawska Jesień, 17–25 września

materiały prasowe
Jesieni w tym roku towarzyszy międzynarodowa impreza – konwencja nowej muzyki ArtMusFair

W Roku Chopinowskim nie mogło być innego tematu festiwalu niż klawiatura. Rozumiana zresztą bardzo szeroko, od fortepianu, ale także klawesynu, akordeonu czy fisharmonii, po klawiaturę komputera. Instrumenty klawiszowe znów są w modzie, koncert fortepianowy napisał nawet Beat Furrer, powstał pierwszy chyba koncert na fisharmonię (Martijn Padding). Klawiatury będą mnożone: już na inauguracji będą dwa utwory na cztery fortepiany i orkiestrę (Tomasza Sikorskiego i Zygmunta Krauzego), na finał także cztery fortepiany i dwa Hammondy w spektakularnym utworze „Karkas” Cornelisa de Bondta, któremu towarzyszy film z eksplozją fortepianu, pokazany od tyłu. W nowym utworze Pawła Szymańskiego będzie, co prawda, tylko jeden fortepian, ale za to osiem harf. Liczne instalacje – na placu Zamkowym, w Studiu Tęcza, w Skwerze – nawiązują także do muzyki Chopina. Jesieni w tym roku towarzyszy międzynarodowa impreza – konwencja nowej muzyki ArtMusFair, również połączona z koncertami i instalacjami.

Warszawska Jesień, 17–25 września br.

***

Informacje: www.warszawska-jesien.art.pl

Polityka 38.2010 (2774) z dnia 18.09.2010; Kultura; s. 61
Oryginalny tytuł tekstu: "Klawiszowa Jesień"
Więcej na ten temat
Reklama

Czytaj także

Społeczeństwo

Rząd tnie cesarki, choć Polki boją się rodzić naturalnie. Co się dzieje na porodówkach?

Polka idzie dziś po zaświadczenie od psychiatry nie tylko wtedy, kiedy potrzebuje aborcji, ale i po to, żeby zagwarantować sobie cesarskie cięcie. Rodzi w ten sposób już co druga. Eksperci WHO i ONZ przypatrują się tej sytuacji ze zdziwieniem, pytając, co właściwie dzieje się na polskich porodówkach?

Agata Szczerbiak
02.12.2022
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną