Ludzie i style

Facebook zmieni kolor! I nie tylko

Mark Zuckerberg wystąpił na tle napisu: „The future is private”. Mark Zuckerberg wystąpił na tle napisu: „The future is private”. mat. pr.
Największy portal społecznościowy na świecie zmienia swoje „ubranie”. Nie chodzi jednak tylko o wygląd.
mat. pr.

Gdy Polacy byli już myślami na majówce albo szykowali rozpałkę do grilla, Mark Zuckerberg pokazał pomysł na największe zmiany na swoim portalu od kilku lat. Prezentacja planu odbyła się podczas corocznej konferencji F8, na którą zaprasza kilka tysięcy programistów, twórców i ludzi biznesu z całego świata.

Co się zmieni na Facebooku

Zuckerberg stawia na grupy. Przeprojektowany Facebook ma ułatwić ludziom przechodzenie z przestrzeni publicznej do funkcji bardziej prywatnych. Komunikacja ma być mniej publiczna, a bardziej intymna, bliska i zaufana. Użytkownicy otrzymają nowe narzędzia służące do wyszukiwania grup według zainteresowań. Algorytm będzie pewnie podsyłał więcej treści pochodzących z grup, a sama funkcja w nowej szacie graficznej jest bardziej wyróżniona, podobnie jak wydarzenia.

Szef społecznościowego giganta wystąpił na tle napisu: „The future is private”. Nie chodzi więc tylko o nowe „ubranie”. To kolejny ruch, który ma przebudować portal i pokazać, że traktuje prywatność swoich użytkowników jako priorytet i fundament strategii dalszego rozwoju.

Czytaj także: Facebook wreszcie zauważył problem rasizmu

Platforma skoncentrowana na prywatności

Zamiast polerować to, czym Facebook był, portal stara się zwrócić uwagę na to, czym chce być – podsumowuje zmiany Josh Constine z portalu technologicznego TechCrunch.

Constine zauważa, że Facebook w swoich marzeniach jest czystym i prywatnym miejscem, w którym ludzie spędzają czas na przemyślanych dyskusjach w grupach, jednocześnie planując spotkania offline. W rzeczywistości ma jednak problem z bałaganem funkcji, z których – jak się wydaje – cały czas wyciekają dane. Ludzie marnują czas na przeglądanie postów „przyjaciół”, ale rzadko z nimi rozmawiają. Jak dodają Kurt Wagner i Selina Wang z agencji Bloomberg, rozwój grup sprawia, że Facebook musi liczyć się ze spamerami, manipulatorami i hakerami, którzy wykorzystują je m.in. do szerzenia dezinformacji i teorii spiskowych.

Facebook jest na najwcześniejszych etapach całkowitego przedefiniowania tego, jakiego typu firmą chce być i jakie produkty chce oferować po złożonej w zeszłym miesiącu przez prezesa Marka Zuckerberga obietnicy przekształcenia sieci społecznościowej w platformę komunikacyjną skoncentrowaną na prywatności – podkreśla Nick Statt z The Verge.

Portal ma być prostszy, szybszy i bardziej przejrzysty po zaaplikowaniu pakietu z nowym dizajnem o nazwie FB5. Na początek zmiany wprowadzone zostaną w aplikacji, a w najbliższych miesiącach także w wersji na przeglądarki internetowe. To coś więcej niż lekka kosmetyka, bo dominującym kolorem nie jest już niebieski. Zamiast tego użytkownicy otrzymają białą ramkę i skromniejszy, klarowny układ menu.

Koncern zapowiedział też sporo modyfikacji w swoich innych produktach, w tym w aplikacji Messenger, która dostanie nowe funkcje, a poza tym będzie lżejsza i szybsza. Instagram umożliwi natomiast organizowanie zbiórek charytatywnych i ułatwi robienie zakupów. Poprawiony zostanie także moduł aparatu.

Czytaj także: Whisper – serwis, który pokona Facebooka i Twittera?

Więcej na ten temat
Reklama

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Świat

Dyplomaci jak hostessy – tak działa polskie MSZ

PiS w zasadzie nie prowadzi polityki zagranicznej. Nie potrzebuje więc doświadczonych ambasadorów. Chyba że do roli hostess.

Grzegorz Rzeczkowski
09.10.2019
Reklama

Ta strona do poprawnego działania wymaga włączenia mechanizmu "ciasteczek" w przeglądarce.

Powrót na stronę główną