Hitem ostatnich targów E3 była prezentacja CD Project RED, na której wystąpił Keanu Reeves. W długo wyczekiwanej grze „Cyberpunk 2077” wciela się w postać cyfrowego ducha, co nieco przypomina naszą rzeczywistość, w której został internetowym memem. Kiedyś furorę robiło jego zdjęcie, na którym ze smutną miną dzieli się kanapką z gołębiem, a najnowszym trendem jest jego zdjęcie z targów, gdy mówi do fana: „You are breathtaking!” („Zapierasz dech w piersiach!”).
Bardzo szybko zdjęcie zostało przerobione na grafikę i wrzucone na koszulkę, reklamowaną na Facebooku przez jeden z licznych (i tajemniczych) sklepików z T-shirtami, gaciami i skarpetami, na których można rozpoznać popularne memy. Jedno jest pewne – za koszulką nie stoi ani Keanu Reeves, ani CD Project RED.
Wredna morda przynosi zyski
Interesującym przypadkiem jest tzw. trollface, jeden z najpopularniejszych memów ostatniej dekady. Wredna morda trolla, wyszczerzona w szyderczym uśmiechu, była ważnym aktorem tzw. rage comics, komiksów opartych na rysowanych w prosty sposób postaciach ekspresyjnie wyrażających różne emocje. Kopiowane, przerabiane, przetwarzane, wreszcie sprzedawane: na kubkach, koszulkach i przypinkach, które wciąż można spotkać w czasie wakacyjnych eskapad nad Bałtyk.
Tymczasem w 2010 r. autor słynnej wrednej mordy, pochodzący z Oakland niejaki Carlos Marcio Ramirez, pseudonim Whynne, zarejestrował ją w USCO, amerykańskim biurze praw autorskich.