Ludzie i style

Broń masowego wrażenia

Instagram się zbroi

Rynek zbrojeniowy dla zwykłych cywilów utrzymuje się przy życiu w dużej mierze dzięki influencerom. Rynek zbrojeniowy dla zwykłych cywilów utrzymuje się przy życiu w dużej mierze dzięki influencerom. Archiwum
Influencerzy, czyli wirtualne autorytety, dyktują trendy w niemal każdej dziedzinie. Od niedawna także zbrojeniowej.
Popularne internautki, bo to głównie kobiety, pozują z karabinami w zamian za pieniądze.Archiwum Popularne internautki, bo to głównie kobiety, pozują z karabinami w zamian za pieniądze.

Na pierwszy rzut oka opatrzona sceneria – przytulna kawiarnia, klimatyczny pokój z fortepianem pośrodku albo ścieżka w lesie. Tyle że bohaterki tych klasycznych kadrów z Instagrama mają spluwy za pasem. Inne trzymają je w rękach i uśmiechają się szeroko, jakby właśnie wróciły z polowania. Wojowniczki. Tyle że ubrane w samą bieliznę, koszulki z wizerunkiem Myszki Miki albo z tarczą strzelecką na piersi. Na Instagramie są już setki takich zdjęć.

Trend jest stosunkowo młody i głównie amerykański, co akurat nie dziwi – za oceanem dostęp do półautomatycznej broni, mimo kontrowersji i głośnych strzelanin, jest wciąż legalny.

Polityka 29.2019 (3219) z dnia 16.07.2019; Ludzie i style; s. 72
Oryginalny tytuł tekstu: "Broń masowego wrażenia"

Codzienny newsletter „Polityki”. Tylko ważne tematy

Na podany adres wysłaliśmy wiadomość potwierdzającą.
By dokończyć proces sprawdź swoją skrzynkę pocztową i kliknij zawarty w niej link.

Informacja o RODO

Polityka RODO

  • Informujemy, że administratorem danych osobowych jest Polityka Sp. z o.o. SKA z siedzibą w Warszawie 02-309, przy ul. Słupeckiej 6. Przetwarzamy Twoje dane w celu wysyłki newslettera (podstawa przetwarzania danych to konieczność przetwarzania danych w celu realizacji umowy).
  • Twoje dane będą przetwarzane do chwili ew. rezygnacji z otrzymywania newslettera, a po tym czasie mogą być przetwarzane przez okres przedawnienia ewentualnych roszczeń.
  • Podanie przez Ciebie danych jest dobrowolne, ale konieczne do tego, żeby zamówić nasz newsletter.
  • Masz prawo do żądania dostępu do swoich danych osobowych, ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania, a także prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, a także prawo do przenoszenia swoich danych oraz wniesienia skargi do organu nadzorczego.

Czytaj także

Społeczeństwo

Dr Joanna Wardzała o pokoleniu 20-latków odrzucających konsumpcyjny styl życia rodziców

Rozmowa z dr Joanną Wardzałą, socjolożką i badaczką zachowań konsumpcyjnych, o tym, dlaczego dzisiaj młodzi ludzie nie chcą kupować i gromadzić dóbr.

Joanna Podgórska
12.11.2019