Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Nauka

W jaki sposób cynicznie wykorzystuje się idee ochrony środowiska?

W przesłanej na adres redakcji paczce znajdował się kartonowy „domek” z niewielkimi karteczkami oraz maseczka antypyłowa. W przesłanej na adres redakcji paczce znajdował się kartonowy „domek” z niewielkimi karteczkami oraz maseczka antypyłowa. AŻ / Polityka
Firmy rzuciły się na promowanie swoich produktów poprzez promowanie ochrony środowiska. Niestety nie zawsze rozumieją, na czym taka ochrona powinna polegać. Przekonaliśmy się o tym na własnej skórze.

Ochrona środowiska jest tematem niezwykle ważnym. Ostatnio stała się jednak również tematem modnym i coraz trudniej powiedzieć, czy to dobrze czy źle.

Jedna ze znanych firm zajmujących się produkcją materiałów budowlanych wpadła na pomysł kampanii antysmogowej, dzięki której będzie w stanie dyskretnie zareklamować swoje produkty. Idea słuszna, myśl trafna, jednak wykonanie i ogólne zrozumienie zagadnień związanych z ochroną środowiska – żadne.

Co jakiś czas dziennikarze dostają paczki i materiały promocyjne od wszelkiej maści i wielkości firm. Takie „prezenty” mają za zadanie poinformować nas o nowych kampaniach reklamowych lub po prostu budować pozytywny wizerunek firmy. Pewnie większość dziennikarzy wyrzuca je do kosza, jednak tym razem nie mogliśmy przejść obok takiej promocji obojętnie.

W przesłanej na adres redakcji paczce znajdował się kartonowy „domek” z niewielkimi karteczkami oraz maseczka antypyłowa. Na karteczkach firma umieściła informacje dotyczące szkodliwego wpływu smogu na zdrowie człowieka oraz dane na temat tego, w jaki sposób używanie materiałów danej firmy może przyczynić się do bardziej efektywnego zarządzania energią w obrębie budynku, a przez to – zmniejszenia potrzeby spalania węgla. Dzięki temu gospodarstwa domowe miały przyczynić się do poprawy jakości powietrza w Polsce. Jak rozumiem, maseczka antypyłowa miała pełnić funkcję delikatnej przestrogi.

Zupełnie pomijam fakt, że

  • prawa zwierząt
  • smog
  • żywność
  • Reklama