Dlaczego CRISPR/Cas wart jest Nobla? Krótki kurs genetyki

. . vchalup2 / PantherMedia
Tegoroczny Nobel w dziedzinie chemii powędrował do Emmanuelle Charpentier i Jennifer Doudny. Oto na czym polega ich odkrycie – „molekularne nożyczki”, czyli system CRISPR/Cas9.

Biochemiczki i biolożki – Francuzka Emmanuelle Marie Charpentier i Amerykanka Jennifer Anne Doudna – uhonorowane zostały za niezwykle ważne odkrycie m.in. z punktu widzenia inżynierii genetycznej, czyli metodę edycji genomów o nazwie CRISPR/Cas9. Na czym ona polega i co ma wspólnego z palindromami? Żeby zrozumieć, o co chodzi, potrzebny będzie kurs genetyki w telegraficznym skrócie.

Pomocnik Historyczny

Przyczyny powstania III Rzeszy

Upadek pierwszej niemieckiej demokracji, Republiki Weimarskiej, był niemal zaprogramowany przez wydarzenia wewnętrzne i międzynarodowe. Demokracja ta powstała z niezaakceptowanej klęski w Wielkiej Wojnie. Kontestowano ją na prawicy i lewicy.

Jerzy Holzer