Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Rynek

5 najważniejszych trendów na rynku gadżetów

fancycrave1 / Pixabay
Lekarz na twoim nadgarstku, elektroniczny portfel w kieszeni oraz meble z IKEI, które naładują baterię twojego telefonu.
Zegarki Apple Watch zaprezentowane na ostatniej konferencji prasowej koncernu.Apple/materiały prasowe Zegarki Apple Watch zaprezentowane na ostatniej konferencji prasowej koncernu.

Miłośnicy gadżetów raczej nie mogli ostatnio narzekać na brak wrażeń w tym miesiącu. Festiwal nowości rozpoczął Samsung, prezentując nowe modele smartfonów. Później wiele innych firm chwaliło się premierowymi produktami podczas targów branżowych Mobile World Congress w Barcelonie. Na koniec własne nowości zaprezentował koncern Apple, który od lat mówi milionom ludzi, co jest modne, fajne i niezbędne do życia. A ludzie wierzą i kupują.

Wyścig gadżetów coraz bardziej się rozpędza, ale coraz trudniej powiedzieć, w którym kierunku zmierza. Co będzie modne? Czego naprawdę potrzebujemy, a co tylko uszczupli portfele? Poszukajmy odpowiedzi, pamiętając, że o być albo nie być gadżetu ostatecznie decyduje test przydatności.

1. Wojny smartfonowe

Tygodnik „The Economist” podaje, że już 2 mld osób na całym świecie korzysta ze smartfonów, które zapewniają połączenie z siecią. Do końca dekady liczba ta ma się podwoić. Brzmi niewiarygodnie? Według firmy badawczej International Data Corporation co 20 sekund sprzedaje się około 1000 nowych smartfonów.

Oprócz tradycyjnej funkcji telefonowania podstawowym zadaniem smartfona stało się zapewnienie dostępu do sieci. I w tym sensie jest to urządzenie rewolucyjne, bo mimo małych rozmiarów łączy z internetem miliony, miliardy osób. A internet, jak wiadomo, zmienia całe życie.

Mimo że branżowi giganci zaczynają się rozglądać nad kolejnymi gadżetami, nie oznacza to, że w kwestii smartfonów powiedzieli już ostatnie słowo. Wspierana przez Władimira Putina firma Yota Devices chce sprzedać światu smartfon z dwoma ekranami – z przodu tradycyjny dotykowy, z tyłu ekran z technologią elektronicznego papieru. Inni zakrzywiają obudowy oraz ekrany, tworzą urządzenia wodoodporne, choć tak naprawdę liczy się tylko to, co planują zrobić Samsung i Apple.

Reklama