Skarbiec w sieci
Jak dorobić w internecie? Okazuje się, że nie jest to wcale trudne!
Crosslifter to polski pomysł na nowe spodnie jeansowe dla osób lubiących chodzić na siłownię. Mają być inaczej wyprofilowane niż zwykłe jeansy i lepiej dopasowywać się do sylwetki tych, którzy sporo ćwiczą. Crosslifter ma już swoją stronę internetową i konto na Facebooku, a w sieci można nawet znaleźć zdjęcia tych spodni. Jednak na razie nie wiemy, czy rzeczywiście będą produkowane. Wszystko zależy od powodzenia zbiórki, ruszającej wkrótce na amerykańskim serwisie Kickstarter.
To najsłynniejsza na świecie strona, poprzez którą internauci z całego świata mogą sfinansować każdy pomysł. Zamiast prosić o kredyty bankowe czy walczyć o unijne granty, wystarczy przedstawić swój projekt w sieci, by znalazły się setki, a czasem i tysiące chętnych, którzy zapłacą z góry, powiedzą sprawdzam.
Ale tak naprawdę tylko co dziesiąty projekt trafiający na Kickstartera ma szansę na realizację. Kilka lat temu taka społecznościowa zbiórka pieniędzy, zwana crowdfundingiem, była w dużej mierze zabawą dla pasjonatów. Dziś to prawdziwy, bezlitosny biznes, bo w zalewie tysięcy projektów wygrywają tylko te, które są najlepiej przygotowane, a ich pomysłodawcy odpowiednio dużo zainwestują w promocję.
Jak zebrać pieniądze na Kickstarterze?
Kampanię jeansów Crosslifter przygotowuje ze swoim zespołem Marek Cieśla uchodzący w Polsce za największego eksperta od Kickstartera. Przemawia za nim doświadczenie, bo do tej pory pilotował siedem polskich projektów, które łącznie zebrały ponad 700 tys. dol. Wśród nich są takie wynalazki, jak inteligentny zegarek dla pływaków Swimmo czy portfel Woolet, komunikujący się ze smartfonem, dzięki czemu łatwiej go znaleźć.