Czy niemiecki rynek produkcji aut ulegnie załamaniu?

Niemiecka Republika Motoryzacyjna
Niemcy drżą o przyszłość produkcji swoich samochodów, narodowej dumy. Załamanie w tej branży może być katastrofą dla całej gospodarki.
Wieża dostawcza w zakładach Volkswagena w Wolfsburgu
Fabian Bimmer/Reuters/Forum

Wieża dostawcza w zakładach Volkswagena w Wolfsburgu

Winfried Kretschmann to, jak na Niemcy, bardzo nietypowy polityk. Należy do partii Zielonych, ale uchodzi za konserwatystę i jest praktykującym katolikiem. Od 2011 r. pełni funkcję premiera jednego z najbogatszych niemieckich krajów związkowych – Badenii-Wirtembergii. Tam właśnie mieszczą się siedziby Daimlera i Porsche, dwóch pereł w koronie niemieckiego przemysłu motoryzacyjnego. Gdy Kretschmann doszedł do władzy, stwierdził, że Niemcy mogą produkować w przyszłości mniej samochodów niż dzisiaj i to z pożytkiem dla kraju.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj