Volkswagen
-
Rynek
Volkswagen do naprawy? Największy silnik Niemiec wpadł w tarapaty. Sami są w szoku
Koncern Volkswagen, symbol potęgi niemieckiej gospodarki, zaciska pasa. Zapowiada redukcję zatrudnienia, a nawet zamknięcie niektórych fabryk. VW w Polsce ma ich 9 i blisko 17 tys. pracowników. Czy mają powody, by się niepokoić?
3.10.2024 -
Rynek
Dieselgate powraca. Mercedesy, BMW, volkswageny – 119 modeli z dieslem do wycofania
Samochody Volkswagena z pechowym silnikiem dieslowskim, które po aferze przeszły akcję serwisową, w pewnych warunkach nadal emitują więcej tlenków azotu, niż im wolno – ustaliła niemiecka organizacja ekologiczna Deutsche Umwelthilfe. I udowodniła to przed sądem, który już cofnął homologację jednego z modeli. I na tym się nie skończy.
22.02.2023 -
Rynek
Garbus na prąd? Volkswagen chce konkurować z Teslą
Volkswagen modelem ID.3 zaczyna elektryczną ofensywę. Czy zatrze pamięć o aferze dieslowej i nawiąże do słynnych poprzedników, którzy zrewolucjonizowali motoryzację?
11.09.2020 -
Ludzie i style
BMW zmienia logo, fani motoryzacji się burzą
Koncern BMW zmodyfikował swoje logo, wywołując spore kontrowersje. A to dlatego, że jego elegancki znak firmowy jest powszechnie znany i uznawany za jeden z symboli motoryzacji.
7.03.2020 -
Rynek
Garbus odjechał w przeszłość
Jedno z najsłynniejszych aut świata – Volkswagen Garbus – samochód, który ukształtował współczesną masową motoryzację, odjechał do historii. A wraz z nim wiara, że świat osiągnie pełnię szczęścia, gdy każdy będzie miał własne auto.
2.02.2020 -
Rynek
Volkswagen płaci, ale nie klientom
Polska kara dla niemieckiego koncernu jest wysoka, ale raczej nie zrobi na nim wrażenia. Tym bardziej że na razie w naszym kraju Volkswagen nie musi bać się pozwów zbiorowych.
15.01.2020 -
Ludzie i style
Koniec z tym garbem?
Sensacja! Volkswagen nie będzie już produkował garbusa! Taka wiadomość obiegła w zeszłym tygodniu serwisy informacyjne. Trudno uwierzyć, że to koniec. Ale może wcale nie trzeba wierzyć.
16.09.2018 -
Rynek
Volkswagen po skandalu paliwowym
Rozmowa z Jackiem Ewingiem, autorem książki na temat skandalu paliwowego Volkswagena, o nierównym traktowaniu klientów amerykańskich i europejskich oraz o tym, dlaczego za oceanem koncern nie może liczyć na taryfę ulgową.
30.01.2018 -
Rynek
Siedem lat więzienia dla menedżera Volkswagena. Dlaczego takie wyroki nie zapadają w Europie?
Gdy w USA klienci Volkswagena dostają odszkodowania, a jego byli menedżerowie surowe wyroki, w Europie giganta z Wolfsburga traktuje się dużo łagodniej.
7.12.2017 -
Rynek
Samochód łatwo dostępny
Wybierając auto dla firmy, warto sprawdzić, czy korzystniejszy od tradycyjnego leasingu nie będzie leasing z rynkową wartością końcową.
18.10.2017