Czy tworzenie narodowego koncernu paliwowego ma sens?

Pozycja Lotosu
Z Pawłem Olechnowiczem, twórcą Grupy Lotos i jej byłym wieloletnim prezesem, rozmawiamy o wielkiej fuzji naftowej, sensie tworzenia narodowego koncernu paliwowego i trudnej sztuce kierowania spółką Skarbu Państwa.
Paweł Olechnowicz
Adam Warżawa/PAP

Paweł Olechnowicz

ADAM GRZESZAK: – Ile przeżył pan prób przyłączenia Lotosu do Orlenu?
PAWEŁ OLECHNOWICZ: – Nie liczyłem, ale sporo. Były trzy zdecydowane próby, a ze strony Orlenu odczuwaliśmy nieustający nacisk na połączenie.

Dziwiło to pana?
Od kiedy przyszedłem do Rafinerii Gdańskiej i zaczęła powstawać Grupa Lotos, ciągle mnie intrygowało, skąd to dążenie do połączenia tych dwóch firm i stworzenia jednego konglomeratu? W kraju mającym 38 mln mieszkańców, z gospodarką rynkową, miałby powstać monopol, którego skutki odczują klienci.

Pełną treść tego i wszystkich innych artykułów z POLITYKI oraz wydań specjalnych otrzymasz wykupując dostęp do Polityki Cyfrowej.

Poleć stronę

Zamknij
Facebook Twitter Google+ Wykop Poleć Skomentuj