Miej własną politykę.

Pierwszy miesiąc prenumeraty w okazyjnej cenie!

Subskrybuj
Rynek

Jazda na strachu

Poruszenie wśród handlarzy używanych aut

W ciągu roku importerzy samochodów używanych sprowadzają około miliona sztuk. W 2019 r. było ich dokładnie 929 tys. Głównym dostawcą są Niemcy. W ciągu roku importerzy samochodów używanych sprowadzają około miliona sztuk. W 2019 r. było ich dokładnie 929 tys. Głównym dostawcą są Niemcy. Marcin Bielecki / PAP
Handel szuka sposobów, jak skłonić Polaków do zakupów. Sprzedawcy samochodów używanych już znaleźli: lęk przed koronawirusem i podwyżką akcyzy.
Lęki przed koronawirusem, sprawiają, że własny samochód wydaje się dziś najbezpieczniejszym środkiem transportu.Getty Images Lęki przed koronawirusem, sprawiają, że własny samochód wydaje się dziś najbezpieczniejszym środkiem transportu.

Rozważamy powrót do regulacji, która była opracowana w ubiegłej kadencji, która podnosi akcyzę na samochody używane” – zapowiedziała we wrześniu Jadwiga Emilewicz, wicepremier i minister rozwoju, podczas jednej ze swoich ostatnich konferencji prasowych, bo niedługo potem rekonstrukcja rządu pozbawiła ją stanowiska. Przekonywała wówczas, że resort rozwoju prowadzi w sprawie nowej akcyzy rozmowy z Ministerstwami Finansów oraz Klimatu. „Chcielibyśmy stosunkowo szybko opracować regulację akcyzową, która sprawi, że samochodów używanych po prostu nie będzie się opłacało do Polski sprowadzać”.

Polityka 43.2020 (3284) z dnia 20.10.2020; Rynek; s. 44
Oryginalny tytuł tekstu: "Jazda na strachu"
Reklama
Ilustracja. Osoby czytające Politykę na różnych nośnikach.

Dołącz do nas!

Będziesz mógł czytać wszystkie teksty autorów „Polityki”.

Subskrybuję

Jesteś już prenumeratorem?

Zaloguj się >