Formalnie Polska Press należy do austriackiej spółki HKM Beteligungs, która z kolei jest częścią niemieckiego koncernu Verlagsgruppe Passau. Trzonem Polska Press jest 20 dzienników regionalnych – tytułów z ogromnymi tradycjami jak trójmiejski „Dziennik Bałtycki”, „Gazeta Wrocławska”, krakowski „Dziennik Polski” czy „Dziennik Łódzki”. Jednak wszystkie te tytuły notują coraz głębsze spadki pod względem sprzedaży egzemplarzowej. Według danych Polskich Badań Czytelnictwa opublikowanych przez portal Wirtualnemedia.pl w sierpniu tego roku średnia sprzedaż gazet Polska Press była aż o ok. 20–30 proc. niższa niż rok wcześniej.
Czytaj także: Orlen kupił Polska Press. Krok w stronę orbanizacji mediów
Dzienniki i tygodniki lokalne
Przykładowo lider zestawienia gazet lokalnych – „Gazeta Pomorska” – sprzedawał dziennie średnio niespełna 21 tys. egzemplarzy, „Dziennik Zachodni” – 15 tys., a „Głos Wielkopolski” – 14 tys. Sprzedaż większości tytułów codziennych Polska Press nie przekracza 10 tys. egzemplarzy. Planowana kiedyś jako konkurencja dla tytułów ogólnopolskich w stolicy „Polska Metropolia Warszawska” odgrywa marginalne znaczenie, sprzedając mniej niż 2 tys. egzemplarzy. Projekt stworzenia ogólnokrajowej, opiniotwórczej gazety, uzupełnianej silnymi tytułami lokalnymi, zakończył się klęską.
Drugi filar kupowanej przez Orlen grupy to tygodniki lokalne, których Polska Press ma aż 150. W portfolio znajdują się też różne magazyny i tygodniki telewizyjne. Istotną rolę pełni wydawana w różnych miastach bezpłatna gazeta Naszemiasto.