Witajcie w nowym zielonym świecie, w jaki ma się zamienić Unia Europejska. Żeby to osiągnąć, czeka nas jednak trudna i wyboista droga. Jej szlak wyznacza ogłoszony właśnie nowy unijny plan Fit for 55.
W środku lata szefowie koncernów motoryzacyjnych pocili się, ale nie z powodu temperatury, tylko z nerwów. W czerwcu portal Politico dotarł do projektu dyrektywy UE przewidującej radykalne cięcia samochodowych emisji CO². W branży powiało grozą, bo już dziś przemysł samochodowy ma problemy, by zmieścić się w unijnej normie. Ta wymaga, by średnia emisja na statystyczny samochód osobowy z puli wyprodukowanej przez koncern w danym roku nie przekraczała 90 g CO² na kilometr. To wyjątkowo mało, a za każdy gram nadwyżki płaci się słone kary.
Polityka
31.2021
(3323) z dnia 27.07.2021;
Rynek;
s. 38
Oryginalny tytuł tekstu: "Kwadratura czterech kółek"