Przejdź do treści
Reklama
Reklama
Rynek

Rekinek i Sławomir nie pomogli. Shopee zamyka się w Polsce

Biuro Shopee, platformy e-commerce należącej do singapurskiego Sea Ltd, marzec 2021 r. Biuro Shopee, platformy e-commerce należącej do singapurskiego Sea Ltd, marzec 2021 r. Edgar Su / Forum
Mimo ogromnych wydatków na reklamę singapurskie Shopee nie zagroziło Allegro. Platforma znika z Polski nagle i niespodziewanie.

Kariera Shopee, należącego w do singapurskiego konglomeratu Sea Limited, była w naszym kraju krótka i burzliwa. Shopee pojawiło się we wrześniu 2021 r., tymczasem ostatnie zamówienia przyjmie jutro. Potem kończy działalność, chociaż obiecuje, że wszystkie zlecenia zostaną zrealizowane. Zdezorientowani są sprzedawcy działający na platformie, którzy starają się wypłacić swoje środki. Na pewno nie spodziewali się tak szybkiej rejterady.

Czytaj także: Shopee kontra Allegro i Amazon. Zapowiada się ostry pojedynek

Shopee – niskie ceny, wielkie ambicje

W ciągu kilkunastu miesięcy Shopee odniosło z pewnością jeden sukces: stało się marką rozpoznawalną przez wielu internautów. To efekt niezwykle agresywnej strategii marketingowej. Najpierw były reklamy z piskliwą piosenką nawiązującą do kreskówek o małym rekinie. Potem ambasadorem Shopee został Sławomir, jednak przetrwał w tej roli tylko dwa miesiące. Co kilka tygodni platforma organizowała specjalne akcje promocyjne, szeroko reklamowane w telewizji, z okazji tzw. imienin miesiąca. Ostatnio najczęściej pod hasłem walki z inflacją, bo to właśnie niska cena miała być wyróżnikiem serwisu. Shopee ambicje miało wielkie i nie zamierzało oszczędzać, żeby zrealizować swoje cele. A jednym z nich było z pewnością odebranie części rynku niekwestionowanemu liderowi polskiego handlu internetowego: Allegro.

Czytaj także: Firma Wszystko. Co Amazon zmieni w Polsce?

Oficjalnie wszystko szło zgodnie z planem.

Reklama