Rabat na prenumeratę cyfrową Polityki

kup taniej do 50%

Subskrybuj
Rynek

Pojedynek platform

Shopee kontra Allegro i Amazon. Zapowiada się ostry pojedynek

To właśnie mniejsi i więksi przedsiębiorcy, oferujący w sieci swoje produkty, są podstawą działania każdej platformy handlu internetowego. To właśnie mniejsi i więksi przedsiębiorcy, oferujący w sieci swoje produkty, są podstawą działania każdej platformy handlu internetowego. Shutterstock
To nie dominujący na świecie Amazon, ale singapurski Shopee rzucił najtrudniejsze wyzwanie platformie Allegro. Krajowy lider trafił na bardzo hałaśliwego rywala.
infografika Lech Mazurczyk/Polityka

W reklamowej nawałnicy Shopee, przynajmniej na razie, nie ma sobie równych. W ciągu roku obecności na polskim rynku platforma z Singapuru wyróżniła się wyjątkowo głośnymi i, co tu dużo gadać, irytującymi reklamami. Ta na majówkę nawiązywała do dziecięcej piosenki „Baby Shark”, kolejna nęciła w rytm „Macareny”, a teraz zakupy w Shopee reklamuje gwiazdor disco polo, Sławomir, który został tzw. ambasadorem, czyli medialną twarzą marki. Agresywna marketingowa strategia budzi kontrowersje, a jednocześnie przynosi efekty.

Polityka 42.2022 (3385) z dnia 11.10.2022; Rynek; s. 40
Oryginalny tytuł tekstu: "Pojedynek platform"
Reklama