Allegro nie przestraszyło się amerykańskiego Amazona, przetrwało też szaleńczą szarżę singapurskiego Shopee. Teraz wyzwanie rzuca mu nowa polska platforma Wszystko.pl, za którą stoi spółka Comarch. Czy zakupy w sieci będą tańsze?
Świat staje się coraz bardziej cyfrowy, przesyłanych danych przybywa, a liczba osób niekorzystających z sieci się kurczy. Skoro tak, to branża powinna rosnąć. Co w takim razie się stało?
Kiedy Elon Musk wyrzucał połowę pracowników i podwykonawców Twittera, można było jeszcze wierzyć, że to jednorazowa fanaberia ekscentrycznego miliardera. Cięcia w Mecie i Amazonie pokazują jednak, że recesja w sektorze technologicznym już się rozpoczęła.
To nie dominujący na świecie Amazon, ale singapurski Shopee rzucił najtrudniejsze wyzwanie platformie Allegro. Krajowy lider trafił na bardzo hałaśliwego rywala.
Rywalizacja się zaostrza, a po latach powstawania nowych platform będziemy zapewne obserwować, jak niektóre z nich się łączą. Nie da się też ukryć, że czasy, kiedy domyślny pakiet streamingowy nie zawierał reklam, odchodzą do przeszłości.
Porozumienie jest ogromnym sukcesem Stanów Zjednoczonych i administracji prezydenta Joe Bidena. Dla reszty świata zyski będą znacznie mniejsze, a wielkie koncerny mogą odetchnąć z ulgą.
Właściciel Amazona Jeff Bezos leci w kosmos – już nie tylko metaforycznie, zarabiając kolejne miliardy, ale też dosłownie. Wielu chciałoby, żeby tam pozostał.
Wyznaczający trendy giganci technologiczni przyznają powoli, że nawet dla nich praca zdalna będzie dodatkiem, a nie podstawą po pandemii. Biurowcom pustki raczej nie grożą.
Brian Dumaine, dziennikarz i autor książek ekonomicznych, o tym, jak zmieni nasze życie pojawienie się w Polsce koncernu Amazon i czy oprze mu się jakakolwiek konkurencja.
Koncentrujemy się na klientach, nie na konkurentach – mówi Alex Ootes, wiceprezes Amazon Europe ds. rozwoju w Unii Europejskiej.